Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Play By Forum / Twórczość własna Dyskusje RSS
Komentarze i uwagi do sesji Ostatnie życzenie
kilka wiadomości dla tych co młotka pierwszy raz widzą
Page:  1  2  3 ... 9  10  11  next 
Avatar
lopata #1
Member since Feb 2007 · 523 posts · Location: Czy to ważne?:P
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: Komentarze i uwagi do sesji Ostatnie życzenie
Geografia:
Imperium
- największa kraina Starego Świata- to najpotężniejszy bastion ludzkości, od wieków opierający się nieustannemu zagrożeniu ze strony Chaosu. Północną granicę mocarstwa rządzonego przez Imperatora Artesa Ciemiężyciela, stanowi Morze Szponów i królestwo Kisleva. Od wschodu i południa otaczają je Góry Krańca Świata. Zachodnią granicę tworzą Góry Szare. Niemal cały obszar Imperium pokrywają prastare, gęste lasy będące schronieniem różnych dzikich i niebezpiecznych stworzeń. Wioski, miasteczka i grody to prawdziwe wyspy cywilizacji pośród morza dzikich, bezludnych obszarów.
Altdorf:
Największe miasto prowincji Reikland jest zarazem stolicą Imperium i siedzibą rodową Imperatora Artesa Ciemiężyciela. W mieście znajdują się Kolegia Magii, Akademia Inżynierów i główna Świątynia Sigmara. Oprócz tego w Altdorfie swoją siedzibę ma wiele postępowych uniwersytetów oraz Zwierzyniec Imperialny.
Talabheim:
Talabheim usytuowane jest w wielkim zagłębieniu. Przez miasto przepływa rzeka Talabek ciągnąc się aż do Altdorfu. Imponujących rozmiarów skalista ściana wzdłuż krawędzi zapadliska została opasana systemem umocnień. Miasto nigdy nie zostało zdobyte przez wrogą armię.
Nuln:
Nuln to główne miasto południowej części Imperium. Podobnie jak Altdorf, jest to ważny węzeł komunikacyjny i ośrodek handlowy kontrolujący przepływ towarów na południu kraju. Miasto jednak słynie z Akademii Artylerii i licznych warsztatów ludwisarskich. To właśnie tutaj odlewane są największe armaty, zaś inżynierowie budują potężne maszyny wojenne.
Middenheim:
Middenheim jest równie potężnym bastionem Imperium. Legenda mówi o czasach, gdy świat był młody Ulryk szukał miejsca na swoją siedzibę. Potężnym uderzeniem pięści spłaszczył wierzchołek góry półtorakilometrowej wysokości, na której postawił swoje miasto. Góra ta nosi zaskakującą nazwę Góry Urlyka. Miasto w znacznej mierze zniszczono w trakcie najazdu, znanego pod nazwą Burza Chaosu, która odbyła się podczas Czasów Niepokoju.
Potoczna nazwa miasta: Miasto białego wilka.
Kraina Zgromadzenia:
Na południu Imperium w sąsiedztwie Gór Krańca Świata znajduje się Kraina Zgromadzenia, ojczyzna, niziołków. Legendy głoszą o tej krainie jako o miejscu dobrobytu i braku zmartwień. Terenów pozbawionych podatków i ciężkiej pracy fizycznej.

Abyście czuli się jak wasze postacie nie zamieszczę mapy. Cóż, żaden z was nie widział mapy na oczy, tak, więc nic nie straciliście. Podane wyżej informacje są zasłyszane, wyuczone i utrwalane na podstawie legend.

Religia:
W Imperium panuje politeizm(wiara w wielu bogów), ta takich samych zasadach jak było to w naszych starożytnych czasach. Ludzie wierzą we wszystkich bogów, których opisze poniżej, jednak nie robią tego, na co dzień. Jeśli ktoś idzie łowić ryby, pomodli się do boga wód, zaś idąc na polowanie w las do bogów przyrody. Święta obchodzą przeważnie tego bóstwa, które ma największe poparcie na danym rejonie.

Bogowie ludzcy:
-Manann- bóg mórz i oceanów oraz wszelkich pływów. Jego wyznawcami w większości są: rybacy, żeglarze, podróżnicy.
-Morr- bóg śmierci i snu. Jego wyznawcami są: ludzie pogrążeni w żałobie, starcy
-Myrmidia- bogini strategii i fechtunku. Wyznawcy: żołnierze, stratedzy, szermierze.
-Ranald- bóg szczęścia i oszustwa. Wyznawcy: złodzieje, żebracy, szulerzy.
-Rhya- bogini płodności i roślinności. Wyznawcy: chłopi, jadeitowi czarodzieje.
-Shallya- bogini uzdrawiania i miłosierdzia. Wyznawcy: biedacy, chorzy, kobiety
-Sigmar- bóg, opiekun Imperium i obrońca słabszych. Wyznawcy: mieszkańcy Imperium, żołnierze, szlachta.
-Taal- bóg natury, dzikich ostępów, zwierząt. Wyznawcy: łowcy, jadeitowi czarodzieje, chłopi.
-Ulryk- bóg zimy, wilków i szału bitewnego. Wyznawcy: wojownicy, mieszkańcy Middenheim
-Verena- bogini nauki i sprawiedliwości. Wyznawcy: skrybowie, czarodzieje, sędziowie.
Jeśli chodzi o symbole danych bogów, które chcielibyście znać, polecam nauczyć się: „Teologia”. Takiemu graczowi ujawnię wtedy wiedzę, o jaką prosi
Bogowie krasnoludów:
Wiara w tych bogów ma taką samą zasadę jak u ludzi.
-Grungni- bóg górnictwa i rzemiosła. Najważniejszy z bogów krasnoludów.
-Grimnir Nieustraszony- bóg- wojownik. Wyznawcy: zabójcy trolli, gigantów i smoków.
-Valaya- ukochana bogini krasnoludów. Patronka jedności klanów i obrończyni ich ziem.
Zakazani bogowie:
Znani są wam wszystkim z nazwy. Wyznawcy nie mają dla was różnicy.
-Khorne- krwawy bóg, pan czaszek.
-Nurgle- pan zarazy.
-Slaanesh- pan rozkoszy.
-Tzeentch- pan losu (random wandererowy)
Reszty wiar nie znacie, tak, więc pozostawię je w tajemnicy.

Monety:
System monetarny Starego Świata(Imperium) opiera się na trzech rodzajach monet- złotej koronie, srebrnym szylingu i pensie, zazwyczaj zrobionym z brązu, miedzi lub mosiądzu. Każda moneta waży mniej więcej 1 uncję(28,34 grama), a jej wartość jest uzasadniona od wagi. Wszystkie miasta, a także niektóre miasteczka biją własne monety, które są akceptowane na całym terenie Imperium,(choć monety z mniejszych miasteczek mogą być uznawane tylko lokalnie). Założeniem władz było wybijanie monet w kształcie, koła(co w praktyce nie wychodziło za dobrze, zważywszy na brak profesjonalnej matrycy). Niezwykłe monety traktowane są z dużą podejrzliwością, dzięki czemu ich emisja staje się nieopłacalna. Ponieważ monety różnią się pochodzeniem wiarygodnym określeniem wartości staje się ich waga.

Zarobki:
Aby przybliżyć wam wartość pieniędzy, podam tutaj płace kilku profesji, abyście mieli porównanie z tym, co otrzymujecie. Wynagrodzenie(będę podawał w kolejności Roczne/Miesięczne/Tygodniowe oraz z oznaczeniami skrótowymi monet):
-Chłop 9-15zk/15-25ss/24-75mp
-Bogaty chłop 15-25zk/ 25-45ss/75-135mp
-Karczmarz 20-30zk/35-50ss/105-150mp
-Najemnik 20-50zk/35-80ss/105-240mp

Tak, więc widzicie ile zarabiają najemnicy i jak zarabiają gorsze zawody od waszych. Styczności do tej pory wasze postacie nie miały z lepszymi profesjami tak, więc nie podaje dalszych zarobków.

System monetarny:
1złota korona(zk)=20 srebrnych szylingów(ss)=240 miedzianych pensów(mp)
1ss=12mp

Zamieszczam propozycję ataków, aby ubarwić walki. Dodam krótki opis byście zobaczyli, jakie warto teraz robić a jakie po nabraniu doświadczenia dopiero. Napisze, jakie ataki wymagają dłuższej koncentracji:

Atak wielokrotny: pochłania więcej koncentracji. Pozwala na wykonanie więcej trafień niż jedno w ciągu rundy(10 sekund). Trzeba mieć liczbę ataków większą niż 1(gwarantuję wam, że nikt niema większej liczby i do zmiany profesji, nie będzie mieć)
Odwrót: pochłania więcej koncentracji. Pozwala na wycofywanie się z walk bez narażania się na dodatkowe ryzyko(poza tym, które występuje)
Przeładowanie: różne czasy trwania. Wszystko zależy od broni. Łuk można szybciej przeładować niż kuszę czy broń palną.
Ruch: nie wymaga dużej koncentracji. Pozwala na przemieszczenie się o kilka kroków w przód lub ukosy w przód lewy lub prawy.
Rzucanie zaklęcia: różne czasy trwania. To zależy od czaru.
Szarża: wymaga dodatkowego skupienia. Minimalna odległość to 4m, maksymalna to zależy od szybkości danej postaci. Dane wasze wyśle każdemu z osobna. Atak pozwala zdezorientować przeciwnika i zwiększa o 10% szanse trafienia.
Użycie przedmiotu: akcja(nie wymaga zbytniej koncentracji). Dobycie przedmiotu znajdującego się w zasięgu ręki.
Wstawanie/Dosiadanie wierzchowca: akcja. Leżący, siedzący postacie mogą się podnieść/Postój koło wierzchowca pozwala na "wskoczenie" na siodło.
Wycelowanie: akcja. Rodzaj skupienia się na czymś, co ma nastąpić. Bohater skupia się na jednym uderzeniu zwiększając swoje szanse na trafienie o 10%. Po wycelowaniu można przeprowadzić atak.
Wykorzystanie umiejętności: różnie. To zależy od danej umiejętności.
Atak: akcja. Seria ciosów wykonanych w ciągu 10 sekund. Taki rodzaj uderzeń pozwala raz trafić przeciwnika(po udanym rzucie na trafienie).
Bieg: akcja podwójna(wymaga dodatkowej koncentracji). Postać rusza sprintem w kierunku, w którym jest w danej chwili obrócona. Osoby próbują trafić bronią białą taką postać zwiększają swoje szanse trafienia o 20%. Strzelcy posiadają modyfikator -20% za cel ruchomy.
Finta: akcja. Zmylenie przeciwnika fałszywym atakiem. Test przeciwstawny walki wręcz(osoby robiącej fintę oraz oszukiwanego). Udany test dla oszusta daje następny atak(musi wpierw być udany) nie do uniknięcia i sparowania. Nieudany test dla oszusta nic nie wnosi.
Odepchnięcie: akcja. Zmuszanie przeciwnika na udanie się we wskazanym kierunku poprzez wycofywanie. Polega na przeciwstawnym teście walki wręcz. W ten sposób można wepchnąć kogoś w przepaść lub zdezorientować go kierując w jakąś przeszkodę.
Opóźnienie: akcja. Czekanie na rozwój wypadków, aby móc w razie kryzysu włączyć się w każdej chwili.
Ostrożny atak: akcja podwójna. Atak z zamiarem wyczucia przeciwnika. Trafianie jest zmniejszone, o 10% lecz parowanie i unikanie ciosów o 10% większe.
Parowanie: akcja. Odbicie lub przyjęcie ciosu na tarczę. Nie można parować ciosów z zaskoczenia, tych, których się nie spodziewamy.
Pozycja obronna: akcja podwójna. Skupienie się na nadchodzący atak,(lecz który nie nastąpił jeszcze), zmniejsza trafienie przez przeciwnika o 20%
Skok: akcja podwójna. Wykonanie skoku na dalekie odległości.
Szaleńczy atak: akcja podwójna. Zaczęcie atakowania na ślepo zwiększa szanse trafienia, o 20% lecz powoduje brak unikania i parowania ciosów.
"...a ścieżka, którą podążać będą zaścieli trawy krwią bezbronnych i niewinnych. Szczątki ludzkie wskrzeszać będą do swych armii aż do upadku wszelkiego życia. Nim słońce..."

Same plusy...a minusy to też plusy;)
This post was edited on 2007-11-19, 00:18 by lopata.
DarkEden #2
Member since Jan 2007 · 262 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Nowa sesja wystartowala, jupi, pierwszy komentarz moj :D

Pytania startowe: Czy sesja bedzie sie dziala az do zakonczenia fabuly i idziemy do domu czy moze w nieskonczonosc az graczy zabraknie? Czy MG zamierza prowadzic sesje ile wlezie czy moze to wszystko tylko slomiany zapal ktory zgasnie po miesiacu? I wreszcie: czy i kiedy dostaniemy karty postaci? :]
[Image: http://img11.imageshack.us/img11/6373/projekt4084gc.jpg]
Avatar
lopata #3
Member since Feb 2007 · 523 posts · Location: Czy to ważne?:P
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Lista trafień ich modyfikatorów na trafienie oraz plusów z decyzji trafienia w taką lokację:
Miejsce:   Szansa(%)   Modyfikator:     Zalety:
Oczy               1%                -40%            Obrażenia sąpotrójne oraz brak możliwości odzyskania wzroku konwencjonalnymi sposobami
Głowa              9%                -20%             Krew spływająca no oczy, zmniejsza szanse na dalszą walkę. Obniżenie wartości Ogłada.
Krtań               1%                -40%             Postać ma niewielkie szanse na przeżycie. Obrażenia są potrójne.
Szyja               2%                -30%           Uszkodzenia naczyń krionośnych może spowodować omdlenie.
Pachy(barki)      2%                -10%           Cios może mieć wpływ na funkcjonowanie danej ręki.
Prawe ramię       7%               -10%
Lewe ramię        7%               -10%
Łokcie              1%        -40%           Cios może spowodować odrąbanie, zmiażdżenie lub bezwarunkowe unieruchomienie.
Prawe przedramię5%               -10%
Lewe przedramię 5%               -10%
Prawa dłoń         1%               -15%           Upuszczenie przedmiotu w trzymanej ręce.
Lewa dłoń          1%               -15%           Upuszczenie przedmiotu w trzymanej ręce.
Klatka piersiowa  23%              ----            Silny cios może spowodować chwilowy brak oddechu.
Jama brzuszna    10%            ----            Istnieje szansa, że z rozciętej jamy brzusznej mogą zacząć wypełzać jelita(perystaltyka)
Genitalia            1%               -40%           Ofiara zwija się w kłębek sparaliżowana bólem.
Prawe udo         6%               -10%
Lewe udo          6%               -10%
Kolana              1%       -40%           Cios może spowodować odrąbanie, zmiażdżenie lub bezwarunkowe unieruchomienie.
Prawy goleń       4%               -10%
Lewy goleń        4%               -10%
Stopy               1%               -15%           Cios może mieć wpływ na funkcjonowanie trafionej nogi.

Lokacje nie podpisane w skutkach nie mają żadnych specjalnych bonusów poza zwykłą raną.


Fabuła może nigdy się nie skończyć bo zwykle gracze umierają po drodze. Czy to dlatego, że się rozdzielili i na własną rękę coś robią, czy to sami nawzajem się skłóceni o majątek pozabijali, ale zakończenie jest jedno...no ten, no, no tragiczny koniec :-D
Prowadze sesje od 3 lat i moi gracze chodzący na sesje nienarzekają(ale i tak się kończą z powodu słomianego zapału graczy)
Karty nalezało we własnym zakresie załatwić. W Niezbędniku na końcu masz pustą kartę, którą możesz wypełnić i możesz na czystej A4 pisać tylko to co uważasz za potrzebne. IMO niezbędne będą dla was umiejętności i zdolności.
"...a ścieżka, którą podążać będą zaścieli trawy krwią bezbronnych i niewinnych. Szczątki ludzkie wskrzeszać będą do swych armii aż do upadku wszelkiego życia. Nim słońce..."

Same plusy...a minusy to też plusy;)
This post was edited 2 times, last on 2007-11-19, 00:34 by lopata.
DarkEden #4
Member since Jan 2007 · 262 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
No, to mi sie podoba :)
Co do karty to spisze sobie umiejejki i ekwipunek i mi to starczy.

Szybko cos leci, chwile mnie nie ma i juz 8 postow, nie ma to jak sesji poczatek :D
Mam prosbe: moglbys podobnie jak Zoran pisac odcinki inna czcionka? Niekoniecznie courier jesli klimatem nie pasuje ale jakos tak zeby sie wyroznialo?
I jeszcze spis graczy na poczatku tak jak u zorrana, na poczatku moze sie przydac zebysmy sie nie mylili.
[Image: http://img11.imageshack.us/img11/6373/projekt4084gc.jpg]
This post was edited on 2007-08-21, 20:37 by DarkEden.
Avatar
Reynevan #5
User title: Wieczny student
Member since Jan 2007 · 166 posts · Location: Te tamte
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
A jak kto nie ma to prosze bardzo...

[Image: http://img209.imageshack.us/img209/1632/263yy0.jpg] ... [Image: http://img72.imageshack.us/img72/8467/264qc8.jpg]
Czym byłby świat bez wyobraźni...
Avatar
lopata #6
Member since Feb 2007 · 523 posts · Location: Czy to ważne?:P
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Zauważyłek kilka niedociągnięć z mojej winy(staram się je w miarę niwelować), oraz z waszej strony. Na razie skupie się na was:
-W opcji rozmowy urzywajcie znaku "-", niech będzie odnośnikiem, że coś zaczynacie mówić i wstawiajcie go kiedykolwiek w trakcie waszych monologów jakąś czynność zamierzacie wykonać(tak jak w książkach)
Jeśli czegokolwiek nie napisałem to znaczy, że nieistnieje(chodzi tu o ławy, miasto, czy inne dodatki)
Zawiedziony jestem trochę, brakiem ogarnięcia sytuacji. Staram się dokładnie opisywać otoczenie i wydaje mi się, że zrozumiałym było, że w zajeździe są:
-2 krasnoludy(BG)
-6 ludzi(BG i BN): 4 was, gospodarz oraz starzec
Tak tu zabrakło opisu, że gospodarzem jest człowiek, więc dodam, że jeśli niebęde wspominał rasy to będą to ludzie. W histori macie podane, czemu będziecie spotykać sporadcznie inne rasy. W miare jak powrzucam tutaj, charaktery ras zrozumiecie, czemu wolały odejść z miast.
To na tyle moich uwag.
"...a ścieżka, którą podążać będą zaścieli trawy krwią bezbronnych i niewinnych. Szczątki ludzkie wskrzeszać będą do swych armii aż do upadku wszelkiego życia. Nim słońce..."

Same plusy...a minusy to też plusy;)
Avatar
Gaeth #7
Member since Aug 2007 · 62 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Ups... ja tez myslalem, ze karczmarzem jest krasnolud. Tak jakos sie zachowywal odpowiednio...
BTW przychylam sie do prosby Darkedena: Zrob spis ktory gracz kieruje jaka postacia. Na razie chociaz rase napisz, a jak sie poznamy to uzupelnij imiona. Przez pierwszych kilka stron taki spis bedzie bardzo przydatny, zanim bedziemy mylic imiona postaci z imionami graczy jak na graczy przystalo :D
DarkEden: Jeszcze Ci sie chyba nie zdarzylo napisac poprawnie nick "Zorann". Lepiej uwazaj, MG bywaja drazliwi na tym punkcie, a im maja dziwniejszy nick, tym bardziej. A rozdrazniony MG bywa msciwy :D

PS: Ma ktos belta? Wrzucilbym cos na zab ;)
Ja GAETH, ja... Ja GŁODNY... Przygód!
Avatar
lopata #8
Member since Feb 2007 · 523 posts · Location: Czy to ważne?:P
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Więc spis postaci w karczmie
Edit: Poznane są już imiona, dlatego co niektórych można już uzupełnić(najpierw BG):

-Krasnolud z  dwoma kilofami=>Yossa=>Orm

-Krasnolud w mundurze=>Tariq=>Gizwold

-Człowiek w mundurze=>RaptoR=>Ardo

-Człowiek z kuszą=>Rogal=>Wilbert

-Człowiek podejrzany z nożami do rzucania=>Robar=>Waldemar

-Człowiek wielkolud=>Gaeth=>Gaeth

-Człowiek uczony=>DarkEden=>Firalmo

-Człowiek młodzieniec=>Reynevan

Teraz pozostali (BN):

-Człowiek właściciel zajezdni=>Gospodarz :-p

-Stary człowiek=>Starzec :-p

Niestety wieczorem znajdę naprawdę dużo czasu aby zamieścić post z dalszym ciągiem przygody.
"...a ścieżka, którą podążać będą zaścieli trawy krwią bezbronnych i niewinnych. Szczątki ludzkie wskrzeszać będą do swych armii aż do upadku wszelkiego życia. Nim słońce..."

Same plusy...a minusy to też plusy;)
This post was edited 6 times, last on 2007-12-02, 18:10 by lopata.
Avatar
Rogal #9
Member since Jan 2007 · 137 posts · Location: Mrągowo
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Gaeth ... popełniłeś błąd poprzednika,  nie wstawiałem znaku "-" przed tym o bełcie, czyli myślałem o tym a nie mówiłem to ... Popraw to ktoś bo teraz to strasznie dziwnie wygląda, że taki mięśniak umie czytać w myślach i nie tylko on.
"Ostateczne poświęcenie kapitana i jego rycerskiej braci nie pozwoliło na triumf wroga."
Avatar
Mef #10
User title: Uczeń Mistrza Małodobrego
Member since Jan 2007 · 877 posts · Location: Marchewkowe Pole
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Sam jestes sobie winien Rogal. W erpegu nie wypowiadasz tego, co myslisz. Uzywasz gestow i slow, ktore moga to sugerowac, ale skoro sprzedales im swoje mysli... Zawsze mozesz napisac - mysle sobie: "Wydaje mi sie, prawie jestem przekonany, ze ten gosc w rogu to straszny cienias, zmiazdzylbym go jedna reka". Niby pomyslales, ale tworzysz negatywny obraz opisywanej osoby. Tak sie nie robi...

Idzie Strirlitz przez las, ciemno, cicho... na galezi drzewa swieci sie para oczu.
-"Sowa"- pomyslal Strilitz.
-"Sam jestes sowa" - pomyslal Bormann.
[Image: http://bularca.ro/erep_tools/signature/1240028.png]
[Image: --rysunek na zapas--http://img367.imageshack.us/img367/6677/whatcolorisblueml0.jpg]
Avatar
Gaeth #11
Member since Aug 2007 · 62 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
@Rogal
Że co że ja bym niby nie pokonał tej góry mięśni ? Ciekawe jakby zareagował na bełt w żółądku hihihihi....
Podśmiechuje się pod nosem.
Nie zabrzmialo to za bardzo jak mysli, odebralem to tak jakbys to powiedzial z lekcewazeniem i podsmiechiwal sie potem pod nosem, albo tam sobie to mruczal pod nosem ale ja to uslyszalem (nie napisales, ze robisz to tak, abym nie uslyszal). Zabraklo tylko myslnika, ale zasada z myslnikiem jest nagminnie lamana, jak biedny barbarzynca ma sie w tym polapac? Przyjmnijmy ze odtad, kiedy juz MG zwrocil na to uwage, brak myslnika oznacza ze nie jest to mowione?

@Pomysl
Moze umowmy sie tak, ze slowa mowione robimy pochyla czcionka, tak jak Mef to zrobil. Oczywiscie myslnik tez bo tak sie powinno pisac grama... gram... tologicznie... Co MG na ten temat sadzi?

@Wszyscy
Co do czytania w myslach i w ogole, to nie wyobrazam sobie prowadzenia swojej postaci bez tych calych rozwazan, rozkminek itp. Moje posty inaczej wygladalby bardzo skromnie bo i postac skromna (duchowo). Wszyscy zreszta co chwila cos sobie mysla. MG nie wyrazil sprzeciwu w swoim ostatnim poscie z zarzutami. Mysle ze tak jest dobrze, bo gracze daja upust swojej woli klimacenia, inni gracze widza wprawdzie co innej postaci w duszy gra, ale dzieki temu widza, ze zachowania te maja jakis sens ("moglbym przyjac wiele beltow"). No a postacie kierowane przez graczy musza byc kierowane tak, jakby widzialy tylko to co maja prawo widziec. W grze na forum jest na to miejsce i jest czas, aby kazdy post 10 razy przemyslec, jesli gracze sa choc troche zaznajomieni z graniem, to na pewno moglbym napisac ze mysle o tym ze w nocy popodrzynam im wszystkim gardla, a inny gracz i tak zadeklaruje ze jego postac idzie spac obok barbarzyncy bo miala ciezki dzien i ufa barbarzyncy - czemu mialaby nie ufac, skoro nie zna mysli?
Albo postac ktorej cecha jest to, ze co chwila cos mruczy cicho i niewyraznie pod nosem tak, ze nikt nie moze uslyszec ani zrozumiec. Jak niby to odgrywac? Pisac co chwila, ze "cos" mrucze? A jesli te slowamaja sens, to czemu ich nie napisac z dopiskiem "mrucze tak niewyraznie, ze nikt nie jest w stanie zrozumiec". Gracze powinni uszanowac i uznac, ze to prawie jak mysl i postacie uslyszaly tylko "mrumrumru". Chyba ze MG napisze, ze wszyscy  w karczmie uslyszeli bardzo wyraznie mruczenie tego gostka co to pod nosem klal na krasnoludy, ktorych w karczmie nie brakuje.

Idzie sobie Stirlitz brzegiem jeziora i widzi grupke ludzi.
- Wedkarze - pomyslal Stirlitz
- Stirlitz - pomysleli partyzanci

Bez sensu? I co z tego? :D


PS:

Niestety wieczorem znajdę naprawdę dużo czasu
Eee, szkoda, mialem nadzieje, ze nie znajdziesz czasu :D
Ja GAETH, ja... Ja GŁODNY... Przygód!
Avatar
Rogal #12
Member since Jan 2007 · 137 posts · Location: Mrągowo
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Myśle jednak Mefie, że moja postać może sobie wiele mówić w głowie, a jeżeli już to sobie mówi, to gdzieś powinienem to spisać. Na zwykłej sesji nie powiedziałbym tego ale myśle że w pbfie jest to akurat na miejscu.

No i wnosze o przyznanie praw moderatora obu tematów dla Łopaty, by wrazie potrzeby mógł właśnie takie drobne niezgodności omówione tutaj, poprawić.
"Ostateczne poświęcenie kapitana i jego rycerskiej braci nie pozwoliło na triumf wroga."
Avatar
Mef #13
User title: Uczeń Mistrza Małodobrego
Member since Jan 2007 · 877 posts · Location: Marchewkowe Pole
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Quote by Rogal:
Myśle jednak Mefie, że moja postać może sobie wiele mówić w głowie, a jeżeli już to sobie mówi, to gdzieś powinienem to spisać. Na zwykłej sesji nie powiedziałbym tego ale myśle że w pbfie jest to akurat na miejscu.


Moze sobie mowic nawet Pana Tadeusza, ale poniewaz nikt tego nie slyszy, to powinienes to pisac tylko do MG, jesli juz koniecznie chcesz. Bo Twoje mysli zdradzaja Twoje nastawienie, ktorego postaci graczy nie znaja, bo tych mysli rowniez nie moga odczytac (no chyba, ze jakies read mind rank II). I wlasnie w sesji na zywo cos takiego moze byc ok, bo mozna zawsze sobie szybko niescislosc wyjasnic, ale w pbf'ie jest IMO bez sensu kompletnie. Mozna doprowadzic do sytuacji, gdy beda odbywac sie "pojedynki na mysli" typu: "mysle sobie: ale cienki ten elf", "elf mysli sobie: ten krasnal pewnie znowu cos glupiego o mnie mysli, one zawsze cos tam sobie kombinuja, brudasy jedne" i juz gotowa niesnaska. No, ale do MG nalezy osadzenie na co pozwala a na co nie...
[Image: http://bularca.ro/erep_tools/signature/1240028.png]
[Image: --rysunek na zapas--http://img367.imageshack.us/img367/6677/whatcolorisblueml0.jpg]
This post was edited on 2007-08-23, 12:21 by Mef.
Avatar
lopata #14
Member since Feb 2007 · 523 posts · Location: Czy to ważne?:P
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #12
Więc pomysł pochyłej czcionki bardzo mi się podoba. Możemy uznać już oficjalnie, że tak będą wyglądały monologi i dyskusje. Oczywiście znak "-" nadal stosujemy, po prostu teraz w razie czyjegoś roztargnienia lub zapominalstwa, będzie nadal wiadomo, co jest myślą a co mową.
Czemu myśli są tu wskazane? A bo dodaje tej sesji książkowego wymiaru. I co też już wywołało fale przyjemnego czytania wsród moich znajomych, są niektóre spostrzeżenia i powiązywania faktów przez was, opisane w bardzo przyjemny sposób.

P.S.
Proszę się nie łudzić, że ta sielanka będzie trwać wiecznie :-D no i jadło tylko raz w bonusie się dostaje ;-)

A co do nastawień do innych graczy. Już mówiłem to każdemu z osobna i teraz mówie oficjalnie:
Widzę, że w PBF'ie jest masa czasu nad zastanowieniem się co chce się napisać. I tu takie posty niech trafiają(łącznie z myślami jak ktoś chce), a co do tajnych myśli, przekonań, chęci utajnienia czegoś przed innymi to każdy z graczy ma do mnie kontakt.
"...a ścieżka, którą podążać będą zaścieli trawy krwią bezbronnych i niewinnych. Szczątki ludzkie wskrzeszać będą do swych armii aż do upadku wszelkiego życia. Nim słońce..."

Same plusy...a minusy to też plusy;)
This post was edited on 2007-08-22, 17:24 by lopata.
Avatar
Zorann (Administrator) #15
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4861 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #13
Zaraz zalatwie Lopacie odpowiednie prawa.

Co do tego myslenia, to ja juz wole zeby gracze pisali swoje mysli na forum, niz zebym je dostawal na PM. No bo co ja z tymi myslami mam niby zrobic? Wydrukowac sobie i powiesic na scianie? Fakt, mozna dawac za to expa i w ten sposob nagradzac i zachecac do dalszego, jakze pozadanego klimacenia, ale po co mi (MG) to, skoro byloby tylko dla mnie? Gracze nie pisza dla mnie opowiadanek, tlko odgrywaja role, Gaeth ma racje, wez sobie teraz Jego posty, wykrajaj wszystko co nie powinno sie tam znajdowac i zobacz, co zostanie?

"pojedynki na mysli" typu: "mysle sobie: ale cienki ten elf", "elf mysli sobie: ten krasnal pewnie znowu cos glupiego o mnie mysli, one zawsze cos tam sobie kombinuja, brudasy jedne" i juz gotowa niesnaska.
Widywalem takie akcje w opisach w karczmie. Zabawne, owszem, ale na krotka mete. Natomiast w sesji IMHO byloby to zagranie dziecinne, absolutnie niedopuszczalne i jako takie powinno byc karane w razie recydywy. Wszystko zalezy od dojrzalosci graczy, jesli na tym polu bedzie cienko, to wtedy trzeba robic zakazy i ograniczenia - jak dla dzieci. Jesli natomiast gracze pokaza, ze przyszli tu rpgowac (a poki co to na to mi wlasnie wyglada w obu sesjach) a nie robic przedszkole, to takie ubarwnienia moga byc bardzo... tego... ubarwniajace ;)
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
This post was edited 2 times, last on 2007-08-23, 12:22 by Mef.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  3 ... 9  10  11  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 417.4 ms (305.5 ms) · 142 database queries in 20.8 ms
Current time: 2020-08-14, 17:23:52 (UTC +01:00)