Nie zalogowany. · Zapomniane hasło · Rejestracja
Forum: Wanderer Game Dyskusja ogólna RSS
MOD i sprawy forum (Ważny)
Awatar
Zorann (Administrator) #1
Tytuł użytkownika: Ten który czuwa
Członek przez Sty 2007 · 4817 postów · Położenie: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Członkostwo w grupach: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Temat: MOD i sprawy forum
Piszcie w tym temacie do modow, o cokolwiek, co powinnismy zrobic, a czego nie robimy, lub robimy to zle   ;-)
Takze w tym temacie piszcie w sprawach forum, awarii, uprawnien itp.

FAQ:
Dlaczego nie moge pisac w wiekszosci dzialow mimo ze jestem juz zalogowany?
ODP: Bo trzeba aktywowac konto klikajac w link dostarczony mailem...


Przy okazji informuje, ze takie wstawki:
MODZ: xxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxx xxxx
Sa moje, czyli Zoranna ;-)

MF: xxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxx
Naleza do Mefa

ModKa: xxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxx
To drugi Ylf z zalogi - Kaniponk :)

ModeM: xxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxx xxxx
Sa dzielem Merkavotha(vel Teppica), speca od tlumaczen ;-)

Mod'L': xxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxx
To jest Losstarota

MODV: xxxx xxxxxx
To od Vandhalla, aktywny w dziale BUGS, do reszty niechętnie się wtrąca.

Udostepniam moje gg, jabbera i mail(sprawdzam okolo raz na tydzien, wiec jesli sie nie pali...) => Znalezc mozna w moim profilu.


Uzytkowanie forum
Netykieta => obowiazkowa lektura dla kazdego kto o niej nie slyszal, albo slyszal, ale sie nie zainteresowal.
Jak dodac Avatar i jak wstawic obrazek na forum/do opisu?

Pisanie w tematach podczepionych jak i w archiwum, jest dozwolone.
Ogolnie panuje zasada: Jesli mozesz napisac w danym temacie wiadomosc, to jest to dozwolone.


Male instrukcje co do postowania na naszym jakze wspanialym forum:

Sprawa pierwsza:
Wielu uzytkownikow odpowiadajac na posty uzywa opcji edit. I bardzo dobrze! Wszyscy powinni tak robic!
Klopot jest wtedy, gdy odpisujac na ponizsze/powyzsze tematy robia cos, co w efekcie wyglada tak:
Cytat za Bardzo zly przyklad:
Re: up: A ten to mi sie wcial jak pisalem tego posta. Ale racje ma!
RE down: Popieram
RE DOWN DOWN: a nie uwazasz, ze <blebleble> byloby lepszym rozwiazaniem?
Niby fajnie, oszczednosc w pisaniu postow itp... Ale bez przesady! Czasem ktos czeka na odpowiedz i skad ma wiedziec, ze ta sie pojawila w poscie powyzej? Albo ktos czytajacy temat od poczatku, bo ma zaleglosci? Skakanie po postach zeby wiedziec ktory "re" z ktorym postem polaczyc to nie jest cos, o czym marzy przecietny forumowicz... Moja sugestia:
Edycji w celu odpowiedzi uzywamy TYLKO wtedy, gdy ktos sie nam wetnie w pisanie posta, wtedy "re up" jest do przyjecia. Jesli mamy do dopisania jedno slowo np. "popieram", to lepiej juz chyba oszczedzic sobie trudu... A pisanie wykladow w edycji to material na nowy post, a nie na mieszanie w ciaglosci tematu.

Sprawa druga:
Cytowanie. Cytowania uzywamy, zeby zaznaczyc w sposob widoczny, na co odpowiadamy. Czyli jesli odpowiadamy na cos, co zawarte jest kilka postow wyzej, albo po kawalku na dluzszy post.
NIE cytujemy calego posta, jesli odpowiadamy tylko na szczegolny fragment - to jasne.
NIE cytujemy tez posta, ktory jest bezposrednio nad naszym, a nie wymaga odpowiedzi "po kawalku" - bo i po co, skoro widac tutaj ciaglosc rozmowy? Jesli ktos sie wtnie w czasie pisania odpowiedzi, wtedy edytujemy swoj post i dodajemy cytat.

Sprawa trzecia:
Posty z razaca iloscia bledow ortograficznych beda albo kasowane bez ostrzezenia, albo edytowane w sposob dajacy do myslenia autorowi owych bledow. Kazdemu sie moze zdarzyc, ale nagminne pisanie tak, jakby ortografia nie istniala lamie netykiete (link powyzej), a tego tolerowac nie bede!
Jest darmowy openofice z wordem sprawdzajacym bledy, jest wspanialy Firefox2, sa serwisy ze slownikami online, sa google, wreszcie tradycyjne slowniki... tak wiec lenistwo nie ma wytlumaczenia!
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Ten post ostatnio był zmieniany przez Losstarot o 22.10.2010, 09:18. Łączna ilość zmian tego postu: 10.
Awatar
Zorann (Administrator) #2
Tytuł użytkownika: Ten który czuwa
Członek przez Sty 2007 · 4817 postów · Położenie: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Członkostwo w grupach: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Cytat za Wariat:
Jest prosba do wszystkich moderatorow.
Czasami jest potrzeba przeciac jakis watek i jego czesc przeniesc na inne forum. Zeby nie smiecic bardzo w bazach szczegolnie dzialow archiwalnych mam prosbe aby modyfikowac watek na forum skad pochodzi a dopiero gotowy wydzielony watek przenosic do forum archiwalnego (lub innego) tak aby nie smiecic na raz w obu bazach. Technicznie nic to nie utrudnia, a nie powoduje takiego zamieszania w bazie i na pewno bardzo dobrze wplynie na jakosc dzialania wyszukiwarki.

MODZ: Przypominam, ze zwariowany czy nie, ale Wariat jest tu administratorem i MODeratorzy maja sie dostosowac!
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Awatar
Zorann (Administrator) #3
Tytuł użytkownika: Ten który czuwa
Członek przez Sty 2007 · 4817 postów · Położenie: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Członkostwo w grupach: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Jesli ktos ma problem z zamieszczeniem swojego avatara(ten obrazek ktory sie pojawia przy postach), to zapraszam do lektury:

Polecam skorzystanie z www.imageshack.us/
Tam mozna za darmo hostnac praktycznie dowolny obrazek. Wystarczy wybrac "przegladaj" i znalezc interesujaca nas grafike na dysku, po czym kliknac na "Host it!".
Otrzymamy link(w ramce o nazwie "Hare is a direct link to your image"). Kopiujemy go i wracamy na forum. Teraz klikamy kolejno:
Ustawienia => zakladka Opcje postow => odnajdujemy linijke "Ustaw awatar z adresu URL" i zaznaczamy ta opcje jako aktywna. Wklejamy w to pole nasz adres do obrazka.
Pozostaje nam tylko zatwierdzic zmiane i juz wszystko gra.

Pamietajcie jednak o paru rzeczach:
1) Niech to nie bedzie *.bmp tylko *.jpg albo *.gif bo jest ograniczona wielkosc pliku avatarka na forum no i zbyt ciezkie avatary sa niemile widziane - maksymalna wielkosc to 1,6 kB.
2) Avatarek nie moze byc za duzy, trzeba sie zmiescic w 52×64 pikseli(forum zdaje sie automagicznie poprawiac wymiary, wiec dobrze jest byc na to przygotowanym ;) )


Obrazki na forum

Jako ze zagadnienie nie dla wszystkich jest oczywiste, to mam nadzieje ze ktos z tego skorzysta:

Robimy tak jak z avatarem, czyli hostujemy na www.imageshack.us/ tak jak opisalem powyzej.
Otrzymujemy okno podobne do ponizszego:
http://img118.exs.cx/img118/6061/sample5dz.gif
Na samej gorze mamy link "forumowy", ktory to po dodaniu posta bedzie od razu obrazkiem na forum.

Jesli mamy zas sam tylko link do obrazka(podobny do tego na samym dole: "Here is a...") to wklejamy go, zaznaczamy na niebiesko i klikamy na "Obraz" na forum, albo tez recznie wklepujemy w takis posob:
[img]link do obrazka[/img]
Zauwaz, ze "Here is a..." jest zarazem linkiem kierujacym wprost do swiezo hostnietego przez nas obrazka :-)

Warto uzyc "Podglad" na forum i zobaczyc, czy wszystko gra przed wyslaniem ;-)

Servery na ktorych mozna hostowac grafike:
http://www.imageshack.us/ => 100% free
http://fotosik.pl => 100% free
http://smg.photobucket.com/ => Free, ale trzeba sie zarejestrowac.


Obrazek w opisie

Obrazek w opisie, czyli pod postem, gdzie mozna wrzucic nie tylko tekst, ale i obrazki.
Z menu na gorze forum wybieramy Ustawienia => Opcje postow => Pole z biezacym podpisem, gdzie adres obrazka umieszczamy w znacznikach:
[img][/img]
W podpisach mozna oczywiscie korzystac z wszystkich bbcode. Trzeba tylko pamietac, ze jak obrazek bedzie zbyt duzy albo zbyt ciezki to moderatorzy beda krecic nosem ;)
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Ten post ostatnio był zmieniany przez Zorann o 01.06.2008, 12:08. Łączna ilość zmian tego postu: 3.
Awatar
Zorann (Administrator) #4
Tytuł użytkownika: Ten który czuwa
Członek przez Sty 2007 · 4817 postów · Położenie: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Członkostwo w grupach: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Wlasnie zauwazylem, ze padly avatary wrzucone na starym forum (tzn, tym forum, tylko na serwerze nazwa.pl).
Trzeba avatary wgrac na nowo, wiec zrobcie to, bo twarzy nie kojarze :D
Ja swoj wgram jak do domu wroce, bo tutaj nie mam ;)
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Awatar
merowe #5
Tytuł użytkownika: Smutny
Członek przez Sty 2007 · 2163 posty · Położenie: Zamość
Członkostwo w grupach: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Zobacz profil · Link do tego postu
Temat: zegar
nie wiem czy ktoś zauważył ale zegar forum pokazuje czas wysłania posta o godzine do przodu... to z racji przenosin forum na nowy serwer.
jak ktoś bedzie chciał to naprawić a nie bedzie wiedział jak to to sie robi to proszę bardzo:
w ustawieniach w zakładce wyświetlanie wystarczy odznaczyć opcje"użyj czasu letniego" ot i cała filozifija
Frytha #6
Członek przez Sty 2007 · 535 postów · Położenie: Radom
Członkostwo w grupach: Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
zmien w ustawieniach czas na letni ;)
Awatar
merowe #7
Tytuł użytkownika: Smutny
Członek przez Sty 2007 · 2163 posty · Położenie: Zamość
Członkostwo w grupach: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Zobacz profil · Link do tego postu
było zmienione bo forum automatycznie to robi. znaczy sie robiło do czasu przeprowadzki. chyba...  :huh:
Zach89 #8
Członek przez Lip 2008 · 3 posty
Członkostwo w grupach: Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Nie bardzo wiedziałem gdzie to zgłość ,więc zgłaszam tu.Wanderepedia nie działa juz od dłuższego czasu (ja próbuje wejść od 2-3 dni) ;)
Awatar
Zorann (Administrator) #9
Tytuł użytkownika: Ten który czuwa
Członek przez Sty 2007 · 4817 postów · Położenie: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Członkostwo w grupach: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Sprawa jest znana: http://idarionis.com/forum/forum.php?req=thread&id=1826
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Awatar
Zorann (Administrator) #10
Tytuł użytkownika: Ten który czuwa
Członek przez Sty 2007 · 4817 postów · Położenie: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Członkostwo w grupach: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Czasem zdarza się, że jakiś user pisze po angielsku bez sensu w różnych tematach - to są boty, nie wchodzimy z nimi w polemikę. One mają za zadanie zaspamować nas linkami, które umieszczają w postach albo w opisach. Nie dajcie się ztrollować i nie klikajcie w nie ;)

Dla administratorów: taki post należy natychmiast skasować, a konto bota najlepiej wstawić do grupy "Troll" - takie konto nie może nigdzie pisać postów, a głupi bot się nie zorientuje, więc to lepsze niż usunięcie konta ;)

Do Vanda: Należy rozważyć ponowne włączenie capthy do rejestracji. Została wyłączona z pewnych powodów, ale nie wiem, czy są jeszcze aktualne. Boty pojawiają się ostatnio znowu, więc dobrze byłoby dać im sygnał, że tutaj mogą co najwyżej czytać, ale nie pisać ;)
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Awatar
cieniostwor #11
Członek przez Lip 2010 · 1573 posty
Członkostwo w grupach: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
z doświadczenia wiem że boty piszą po angielsku tylko jak mamy fart ;) widziałem takie co piszą cyrylicą a nawet bardziej egzotycznie arabskimi ślaczkami.
Co do zabezpieczenia - jeśli się da to lepsze i bardziej przyjazne jest pytanie kontrolne.
O ile forum pozwala dodać własne pole formularza rejestracyjnego i wymusić konkretną odpowiedź to odstrasza wszystkie boty bo one nie bardzo kumają po polsku. A pytanie choćby o stolice Polski...
[Obraz: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Awatar
Zorann (Administrator) #12
Tytuł użytkownika: Ten który czuwa
Członek przez Sty 2007 · 4817 postów · Położenie: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Członkostwo w grupach: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Nie znalazłem opcji pytania kontrolnego w ustawieniach forum, za to boty jakie ostatnio się pojawiają potrafią poradzić sobie z capthą i weryfikacją mailową.

Tymczasowo zablokowałem rejestrację z adresów mailowych z yahoo.com, gdyż tam mają skrzynki.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Awatar
cieniostwor #13
Członek przez Lip 2010 · 1573 posty
Członkostwo w grupach: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Zobacz profil · Link do tego postu
Na moim forum wszystkie zbanowane konta botów są z gmaila.
Jedyną jak dotąd dość skuteczną jest recaptcha od googla. Tyle że jeśli nie ma limitu podejść to automaty też zgadują (ze skutecznością poniżej 10%) ale to w zupełności wystarcza. Z tego co czytałem to obecnie tylko pytanie kontrolne działa w miarę skutecznie (lub zaawansowane narzędzia do zwalczania botów ale tu chyba nie ma szans na to)
[Obraz: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Zamknij Pomniejsz – Powiększ + Odpowiedz na ten post:
Kod weryfikacyjny: VeriCode Proszę przepisać kod weryfikacyjny z obrazka do pola tekstowego umieszczonego obok niego.
Emotikonki: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Znaki specjalne:
Idź do forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Strona wygenerowana w 226,5 ms (171,6 ms) · 127 zapytań do bazy danych w czasie 11,6 ms
Bieżący czas: 19.04.2018, 20:17:39 (UTC +01:00)