Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Dyskusja ogólna RSS
Tajemnicza zagadka druga część - Sekret krasnoludzkiej jaskini
Loderic #1
Member since Dec 2009 · 57 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: Tajemnicza zagadka druga część - Sekret krasnoludzkiej jaskini
Cześć,

Mogę uzyskać jakieś wskazówki do rozwiązania poniższej zagadki?
"Jesteś, ale nie będziesz tym,
o ile zwiedziłeś lub zwiedzisz kawał świata
i będzie to przed kolejnym wyborem"

Drobną podpowiedzią będzie również to, czy wzmianka o wyborze dotyczy tylko tej części przyszłej, niedokonanej z tym zwiedzaniem?
Avatar
Zorann (Administrator) #2
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4867 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Minęły lata od kiedy się przekomarzaliśmy z tą zagadką :)
Loderic, dziękuję, ze się tutaj pojawiłeś :D

W każdym razie nie wiem na ile mocnej podpowiedzi oczekujesz - możesz odgrzebać stare tematy dot. zagadki.

Póki co odpowiem na Twoje pytanie o drobną podpowiedź, choć nie wiem na ile dobrze Cię zrozumiałem: wybór jest/będzie w przyszłości.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Loderic #3
Member since Dec 2009 · 57 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Pisałem w wątku z awansem na twardziela, że nie mogłem nic znaleźć, ale po wczytaniu się już wiem, że chodzi o idarionis.com/forum/forum.php?req=thread&id=79 . Tyle, że główny wątek dotyczy pierwszej części zagadki i ... to mi przypomniało ile napsuło mi też nerwów i zagadka z perspektywy czasu mi się jednocześnie podoba i nie podoba :D Przy czym wskazówek do drugiej części nie ma w tym wątku poza stwierdzeniem, że jak ktoś sobie poradził z TZ/MR to poradzi sobie bez problemu z DCM/SKJ no i jestem ja :P Pouderzam głową z tydzień w mur i poproszę pewnie o kolejną wskazówkę, skoro autorem jest ta sama osoba co TZ.
Loderic #4
Member since Dec 2009 · 57 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Nie udało mi się rozwiązać dalej i poprosiłbym o jakąś wskazówkę albo jakieś odniesienie się do moich rozważań.  Początkowo myślałem, że chodzi o jakieś określenie człowieka np. podróżnik, potem przemyślałem, że to coś przeciwnego podróży jak domator. Potem zmieniłem kierunek i skupiłem się na słowie "tym" oraz, że może to być coś niematerialnego np. cel, nieznane. Nie wiem na ile się zbliżyłem do rozwiązania i powinienem szukać bardziej "specjalistycznego" słowa czy zabrnąłem na manowce i muszę jeszcze raz zacząć od początku i liczę na pomoc :)
Avatar
Zorann (Administrator) #5
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4867 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Cały Twój post opisuje rozwiązanie bardzo dobrze, powiem wręcz że w pewnym momencie chciałoby się zakrzyknąć "O! to, to!". Natomiast takie kombinowanie nie jest w stanie naprowadzić na prawidłową odpowiedź, podobnie jak to było z pierwszą zagadką.
Najlepszą podpowiedzią będzie tutaj przypomnienie sobie właśnie poprzedniej zagadki, a konkretnie tego, że odpowiedź była w pewien sposób niematerialna, choć określała coś. Coś konkretnego. Bardzo konkretnego. Jednostkę wręcz. Druga zagadka nie jest aż tak konkretna, ale... ok, póki co wystarczy. Daj znać jak się uda, lub jeśli będziesz chciał więcej podpowiedzi.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
khets #6
Member since Jul 2008 · 264 posts · Location: Zamość
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Podpowiedz: słowo to odnosi, się bezpośrednio do Twojej postaci, a szukasz odpowiedzi bo dokonałeś pewnego wyboru ale jeszcze go nie sfinalizowałeś... a to z wędrowaniem to podpowiedź, że gdybyś nie poszukiwał przygód by się wzmocnić nigdy byś tego nie osiągnął.
Loderic #7
Member since Dec 2009 · 57 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Znalazłem w końcu chwilę i udało mi się. Sam nigdy bym nie wpadł i dopiero dość mocna podpowiedź khetsa mi pomogła, że chodzi o To. Dzięki za pomoc :)
Avatar
Zorann (Administrator) #8
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4867 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Gratki. Właśnie nie wiem czy khers za bardzo nie spoiluje, ale dla niedobitków można pozostawić ;)
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 123.1 ms (68.6 ms) · 89 database queries in 5.3 ms
Current time: 2020-11-26, 22:39:40 (UTC +01:00)