Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Sugestie RSS
Kapłani po 125 poziomie
Page:  1  2  next 
Avatar
Marqs #1
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3959 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Subject: Kapłani po 125 poziomie
Możemy sobie gadać po różnych tematach o kwestii kapłanów, ale chyba lepiej będzie to zebrać w jednym temacie żeby V miał mniej roboty z wyłuskiwaniem postów.

Quote by Maniollo:
Aby wzmocnić Kapłanów proponuję aby po wykonaniu przygody i wybraniu ścieżki dostali oni następny poziom czaru z dziedziny regeneracja, czyli Regeneracja Bóstw. Tym sposobem nie wzmacniamy Paladynów, którzy dostają świetny skill Drugi Atak. Jeśli będzie następny awans, to wtedy ten wyżej wymieniony czar pewnie będzie gdzieś u nich w sklepie, więc tu sie wyrówna, ale otwarta jest ciągle sprawa skillów dla Arcykapłana, więc tu będzie można balansować.

Ten pomysł początkowo mi się spodobał, ale po dłuższym zastanowieniu jest z nim pewien problem. Kapłani nie potrzebują powrotu do starego stanu rzeczy, gdzie przeciwnik nie jest w stanie ich zabić zanim skończy się kondycja. Oczywiście ten kolejny poziom regeneracji to za mało, żeby powstrzymać kolosalny dmg krasnoludów i im podobnych ale w moich walkach testowych kawaler vs kapłanka wciąż radzi sobie ona całkiem nieźle z kwestią defensywy.
Z mocniej tłukącymi przeciwnikami lepsza regeneracja owszem, wydłużyłaby walkę ale wciąż nie pomoże to zabić przeciwnika. Jeśli ustawię moją kapłankę na walkę w zwarciu i max regeneracji to po statystykach widać jaka przepaść dzieli ją od "normalnego" zwarciowca. Nie dość, że tylko 10-20% jej ataków dosięga przeciwnika to jeszcze podczas całej walki kapłanka zadaje niemal o 50% mniej ciosów, bo nie ma SA. Jak się dorzuci do tego fakt, że kawaler powinien nosić puszkę a nie udawać berserkera to pewnie połowa tych ciosów, którymi trafiła i tak by puszki nie przebiły.

IMO sporo mogłoby pomóc dodanie obok regeneracji dobrego czaru ofensywnego z dziedziny magii życia. Ba, można by się nawet pokusić o zupełnie nową kategorię czarów, mianowicie ofensywne kleryki.

Takie ofensywne kleryki mogłyby działać zarówno w taktyce dystans magia jak i zwarcie (obecnie jeśli dobrze pamiętam to offów rzucać się nie da jeśli ustawi się na walkę w zwarciu). Zastosowanie miałby też tu dodatkowo skill modlitwa bo zwiększałby też siłę tych ofensywnych kleryków właśnie. Albo jeśli wybrać bardziej leniwe rozwiązanie to po prostu dorzucić offa z magii życia i dodać niezłomności efekt "dodatkowo zwiększa obrażenia zadawane magią życia o x-y" i można będzie przy okazji szybko zamknąć dyskusję o niemożności szkolenia tego skilla jednocześnie nie buffując zbytnio paladynów ;) Choć moim zdaniem takie ofensywne kleryki byłyby dużo lepszym rozwiązaniem głównie ze względu większego różnicowania między sobą klas.

Zasadniczo to właśnie w czarach ofensywnych szukałbym pomocy dla kapłanów. W zwarciu nikomu krzywdy większej już nie zrobią. Dodatkowo ich przyrosty i bonus do kijka sugerują bardziej właśnie drogę czarusia a nie zwarciowca.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
Gerald #2
Member since Dec 2008 · 691 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Wykonaj testy na kims kto ma rozbrojenie lub TA i zobacz ile w tedy wykonasz atakow Kaplanem.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
 [Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminimonk.jpg]
[Image: http://www.nodiatis.com/pub/8.jpg]
Lord Gerald-(442)Paladyn lev. 234
Niebieski Smok,pokonany

Wielki Czerw Skalny potężnym uderzeniem --===*WYKORZENIA*===-- przeciwnika na 683 punktów! Gerald otrzymuje 405 ran.
Cios był tak mocny, że odrzuciło Gerald na kilka sążni i oszołomiło!
Avatar
Marqs #3
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3959 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Żeby coś przetestować to trzeba mieć wgląd w obie postaci. Atakowanie losowych przeciwników z rozbrojeniem czy TA nic mi nie powie, jeśli nie wiem jaki mają założony ekwipunek i rzucone czary. Walka z kimś ustawionym pod treningi to zupełnie inna para kaloszy niż walka "na poważnie".
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
Gerald #4
Member since Dec 2008 · 691 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Uwierz,ze lepiej bedzie jesli bedzie mial sprzet treningowy dla potrzeb testow.
W walce na serio zbyt szybko skonczy sie walka i nie bedzie test miarodainy.

Ps,wklej staty kaplana lub wyslij na priv.cos sie wykombinuje.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
 [Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminimonk.jpg]
[Image: http://www.nodiatis.com/pub/8.jpg]
Lord Gerald-(442)Paladyn lev. 234
Niebieski Smok,pokonany

Wielki Czerw Skalny potężnym uderzeniem --===*WYKORZENIA*===-- przeciwnika na 683 punktów! Gerald otrzymuje 405 ran.
Cios był tak mocny, że odrzuciło Gerald na kilka sążni i oszołomiło!
This post was edited on 2015-08-08, 14:34 by Gerald.
Maniollo #5
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Marqs, innym pomyslem jest wiec skill znajomosc zachowan dla arcykaplanow. Rzeczywiscie kaplani maja bardzo malo mozliwosci ofensywnych w walce wrecz. Dmg to ogolnie nie problem, bo lepsze kijki zalatwiaja sprawe. Tylko teraz, Znajomosc zachowan i co jeszcze w zamian za ta nieszczesna Regeneracje? No i kaplani mieliby trudny okres od 125 do 250 poziomu.
Avatar
Gerald #6
Member since Dec 2008 · 691 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Kombinujesz dobrze tylko zamiast na 250+ lepiej dac na 125 lev. Kaplanom znajomosc zachowan.
Na 250+ wymysli sie cos innego.
Choc zostaje pytanie czy trafienie w cel dzieki ZZ przebije sie przez zbroje a wczesniej przez parry(mala sila Kaplana prawdopodobnie)
Lub SB bo zalozmy,ze przez unik sie udalo?
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
 [Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminimonk.jpg]
[Image: http://www.nodiatis.com/pub/8.jpg]
Lord Gerald-(442)Paladyn lev. 234
Niebieski Smok,pokonany

Wielki Czerw Skalny potężnym uderzeniem --===*WYKORZENIA*===-- przeciwnika na 683 punktów! Gerald otrzymuje 405 ran.
Cios był tak mocny, że odrzuciło Gerald na kilka sążni i oszołomiło!
Maniollo #7
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Kijek z najwiekszym dmg nie jest taki zly, a kaplani maja najlepsze czary zwiekszajace dmg,wiec moim zdaniem duzo  wiekszy problem jest z trafieniem niz obrazeniami.
Avatar
Gerald #8
Member since Dec 2008 · 691 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Jaki obecnie dmg z kijka maja kaplani,serio ostatni kaplan z jakim walczylem mial wedlug mnie maly na 230 AC?
Dasz jakis przyklad?
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
 [Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminimonk.jpg]
[Image: http://www.nodiatis.com/pub/8.jpg]
Lord Gerald-(442)Paladyn lev. 234
Niebieski Smok,pokonany

Wielki Czerw Skalny potężnym uderzeniem --===*WYKORZENIA*===-- przeciwnika na 683 punktów! Gerald otrzymuje 405 ran.
Cios był tak mocny, że odrzuciło Gerald na kilka sążni i oszołomiło!
Maniollo #9
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Kostur dajacy najwiecej dmg to 8-22. Porownywalny jedynie do mieczy jednorecznych.
Avatar
Gerald #10
Member since Dec 2008 · 691 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
8-22 + furia 3-6 dzielnosc kawalera +4 sila minotaura +7 z ringa 17+ wychodzi i sila kaplana
25-39 plus sila powiedzmy bedzie cos kolo 27-43 +- oczywiscie i to z kijka do 230 AC powinien sie przebijac przez pancerz.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
 [Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminimonk.jpg]
[Image: http://www.nodiatis.com/pub/8.jpg]
Lord Gerald-(442)Paladyn lev. 234
Niebieski Smok,pokonany

Wielki Czerw Skalny potężnym uderzeniem --===*WYKORZENIA*===-- przeciwnika na 683 punktów! Gerald otrzymuje 405 ran.
Cios był tak mocny, że odrzuciło Gerald na kilka sążni i oszołomiło!
Avatar
gorthaur #11
Member since Jan 2007 · 1395 posts · Location: BaradDur
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Słabe coś te twoje wliczenia , tyle to ma LDS bez furii, i ze słabszym kijkiem, a i mało inwestował w siłę. A dodaj jeszcze glejt do obrażeń 1-3 :)
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
Avatar
Marqs #12
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3959 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Moja mniszka ma 24-45, przy czym nie używa tego kija 8-22 (nie pamiętam czemu, a format zjadł mi niezbędnik z Kiathle więc nie mam jak na szybko sprawdzić). Czarów na dmg też nie używam z absolutnie najwyższej półki bo zjadają wciąż za dużo many, no i te minusy do obrony i hita bolą. A glejtów nie biorę pod uwagę bo nie da się ich zdobyć. Jasne, kilka postaci je dostało i przez to są przepakowane względem innych ale moja mniszka akurat takiego bonusa nie ma.

Zasadniczo to mogę nią wyciągnąć średni dmg lepszy o jakieś 1-2 punkty niż mam kawalerem, ale ciężko powiedzieć jak to wygląda na tle innych zwarciowców skoro mój kawaler ma chyba najnędzniejszy dmg w kategorii wagowej 200+ :D  

Co do znajomości zachowań to fakt, propozycja teoretycznie ma sens, ale w praktyce mi osobiście się nie podoba. Oczywiście mniszka walcząc z aktualnie ustawionym Maniollo ma nędzne 8-10% trafień, z Marqsem w pełnym ustawieniu bitewnym 10-15% więc dodatkowy hit pewnie by jej pomógł ale wtedy znów mielibyśmy sytuację zacierania różnic na siłę.

W WND mamy niestety iluzję mnogości opcji prowadzenia postaci, ale tak naprawdę różnią się one głównie tym jak leniwy jest prowadzący je gracz. Jednym chce się dłubać nad przedłużaniem walk i przestawianiem ekwipunku, a inni klikają raz ustawionego iMacrosa przez lata. W sumie jak postawić dwóch kawalerów obok siebie, to ich skille będą podobne a ekwipunek pewnie taki sam (pomijam narwańców, którzy powinni się urodzić krasnoludami żeby realizować swe marzenia o lekkozbrojności  :-p). Klasy też różnią się ledwo kilkoma skillami, więc ja osobiście wolałbym rozwiązanie, które dorzuciłoby do gry coś nowego, odróżniło kapłanów od zwarciowców, a nie na siłę starało się ich z nimi zrównać.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
Gerald #13
Member since Dec 2008 · 691 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Dwie sprawy 1 jakos trzeba levelowac lub czyms
2 z zasady klerycy jeszczez wedlug info starego o tej klasie powinni miec mozliwosc leczenia innych

ZZ zwiekszylo by o kilka procent dmg takiego kaplana co mialo by wplyw na ich walki
Nie oszukujmy sie 300+ AC dlugo nie pocisna

A tak na marginesie znajomosc zachowan, czy tylko mi sie zdaje ale skoro wiem co zrobi w trakcje walki moj oponent to czy oprocz szansy na trafienie go nie powinno byc sznasy na lepszy unik przed nim i parowanie bo przeciez wiem co moze zrobic ,znam jego zachowania?
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
 [Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminimonk.jpg]
[Image: http://www.nodiatis.com/pub/8.jpg]
Lord Gerald-(442)Paladyn lev. 234
Niebieski Smok,pokonany

Wielki Czerw Skalny potężnym uderzeniem --===*WYKORZENIA*===-- przeciwnika na 683 punktów! Gerald otrzymuje 405 ran.
Cios był tak mocny, że odrzuciło Gerald na kilka sążni i oszołomiło!
Avatar
Marqs #14
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3959 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Quote by Gerald:
A tak na marginesie znajomosc zachowan, czy tylko mi sie zdaje ale skoro wiem co zrobi w trakcje walki moj oponent to czy oprocz szansy na trafienie go nie powinno byc sznasy na lepszy unik przed nim i parowanie bo przeciez wiem co moze zrobic ,znam jego zachowania?

Nazwa tego skilla jest faktycznie trochę niefortunna. Teoretycznie mógłby dawać bonus do uników, parowania i bloku tarczą ale to nie wszystko. Znam zachowania łucznika więc wiem jak ustawić tarczę, żeby w nią a nie we mnie trafił. To samo z szarżą, będę wiedział jak przeciwnik reaguje na coś takiego więc łatwiej go trafię. Ktoś mnie chce rozbroić? Znam zachowania więc wiem, że to kombinuje. Pułapki i zaskoczenie? No sorry panie brigand, ale jak widzę cię z tym szpadlem i gałęziami to wiem że coś jest nie tak... :D

W sumie samą nazwą to całą masę buffów można by uzasadnić, ale jakoś wątpię żeby to u V przeszło ;)
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
Gerald #15
Member since Dec 2008 · 691 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Wiem troche naciagane ale jednak bonusik do szczescia na niektore z tych rzeczy by byl mile widziany :)
No oprucz tego hita rzecz jasna.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
 [Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminimonk.jpg]
[Image: http://www.nodiatis.com/pub/8.jpg]
Lord Gerald-(442)Paladyn lev. 234
Niebieski Smok,pokonany

Wielki Czerw Skalny potężnym uderzeniem --===*WYKORZENIA*===-- przeciwnika na 683 punktów! Gerald otrzymuje 405 ran.
Cios był tak mocny, że odrzuciło Gerald na kilka sążni i oszołomiło!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 243.3 ms (178.6 ms) · 139 database queries in 50.7 ms
Current time: 2019-12-09, 20:25:29 (UTC +01:00)