Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Sugestie RSS
Alternatywne czary obronne
Avatar
Aayren ili Essen #1
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: Alternatywne czary obronne
 Ja rozumiem, że jest jakaś tam ogranicznik co do wprowadzania nowych grup czarów, ale odnośnie tych grup które już istnieją - może by tak wprowadzić po kilka czarów alternatywnych, nawet tylko w odpowiednich gildiach, tak by magiczni mieli jakieś tam opcje wyboru zaklęcia obronnego

 Dla przykładu"
 Alternatywne zaklęcia "zbroja" na kilku poziomach, dodające zamiast AC zwykłego AC na żywioły.
 Alternatywne zaklęcia "zbroja" dodające więcej AC, ale z własnym dodatkowym współczynnikiem redukcji.
 Alternatywne zaklęcia "krew" dodające mniej hp  i AC, ale za to +STR i +END.
 Alternatywne zaklęcia "krew" dodające zamiast hp, + do CAP.
 Alternatywne zaklęcia "krew" dodające zamiast hp, + do kondycji.
 Alternatywne zaklęcia "tarcza" dające mniej AC, ale dodające bonusy z tarczy.
 Alternatywne zaklęcia "tarcza" o mniejszym AC, zwiększające dodatkowo skill "Shield Block"
 Alternatywne zaklęcia "skóra" dające mniej AC, ale dodatkowo +END
 Alternatywne zaklęcia "skóra" dające dodatkowe AC na specyficzne żywioły.
 Alternatywne zaklęcia "siła" nie zabierające AC, a zabierające -INT i -WIS
 Alternatywne zaklęcia "niewidzialność" dodające więcej dodge, ale zmniejszające AC.
 Alternatywne zaklęcia "celność" dodające tylko do hit zwarcie, ale za zwiększony koszt many.
 Alternatywne zaklęcia "lekkość" zmniejszające DMG, ale dodające o wiele bardziej DEX i LUCK.

 I tak dalej, nie zmieniając za bardzo trudność czy kosztu many czaru ale dający alternatywy, jak co któremu magowi akurat będzie pasować. Myślę, że kilku magów mogłoby się ucieszyć z takiego dodatkowego wyboru, który o ile na niższych lvl wiele by nie zmieniał, to na wyższych mógłby już dać widoczne różnice w statach.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Avatar
merowe #2
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2166 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
nie jest to zły pomysł ale magom dałbym raczej coś co by im pomogło od strony offensywnej bo kiepsko mi się oni widzą w dalszej perspektywie ;)
khets #3
Member since Jul 2008 · 262 posts · Location: Zamość
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
To może dla posiadaczy dobrze rozwiniętej magii crafting zaklęć. Na bazie nauczonego zaklęcia ze sklepu może sporządzić niemal podobne ale lekko zmodyfikowane jak pisze Aayren. Mag kosztem parametrów sklepowych może dodać inne bajery do czaru przy wykorzystaniu surowców z napotkanych stworów. Im więcej magii ma twórca zwoju tym bardziej może manipulować parametrami zaklęć. W przypadku powodzenia traci energię i surowce ale dostaje zwój z czarem. Jeśli efekt mu się podoba to wczytuje zwój i ma nowe zaklęcie jeśli nie to upycha go na targu. Mogła była by też być wymagana znajomość języków z biblioteki na wysokim poziomie dla twórcy i czytającego zaklęcie...
Avatar
Urdithandara #4
Member since Jan 2007 · 1171 posts · Location: ZAMOŚĆ!!
Group memberships: Skrybowie, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Magia (skill) powinna dzielić się na dziedziny, tak jak to zachodzi fabularnie. Czarownik biegły w magii ognia powinien mieć dodatkowe efekty operując ogniem.
Ewentualnie, można też pobawić się perkami zamiast rozdzielać magię na żywioły w skillu. Chociaż IMO jedno z drugim się nie kłóci. Ahh... a man can dream.
Avatar
cieniostwor #5
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Już dawno pisałem że mogłoby tych czarów być więcej. Tak samo ofów - teraz są ile 4 na dziedzinę? A to kwestia nazwy powymyślać i to tu to tam mogły by być inne. Nawet jeśli to tylko pośrednie wartości z już istniejących czarów (np. między błyskiem a piorunem większy błysk). Po co? a tak żeby było ciekawiej a w dobie strachu więcej szczebli trudności nie zaszkodzi.
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Maniollo #6
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Aayren, o, jest jakis ogranicznik nowych grup czarow? :) Wydaje mi sie, ze jedynym ogranicznikiem jest czas Vanda. Takze ja bym byl za nowymi grupami czarami, ale dostepnymi dla wszystkich oczywiscie.
Avatar
Aayren ili Essen #7
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 Po prostu nie wyobrażam sobie żeby go nie było, skoro jest tych grup tak mało...  :-D Mój Ylf już dawno ma więcej miejsc na czary niż możliwych czarów do rzucenia (takich które opłaca się rzucić poza ekstraordynaryjnymi przypadkami), i też jest zdecydowanie za! Jeśli nie ma, niech V tam coś doda <prosi>
 A jeśli jest, to czyt. post otwierający  ;-)
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Wolfstark #8
Member since Nov 2009 · 549 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Jeśli twój elf ma miejsce na ponad 15 zaklęć to wydaję mi się,że przecholowałeś z intem :)
Krasnoludzki Obrońca
Zhounk to mój Guru ;)
Troll Zhounk potężnym uderzeniem --===EKSTERMINUJE===-- przeciwnika na 325 punktów! Wolfstark otrzymuje 306 ran.
PRZYCIĄĆ UJEMNY MODYFIKATOR DO UMIEJEK Z PENETRACJI!!
Avatar
Aayren ili Essen #9
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 Ma 14, ale naprawdę używam 11, bo "wolę" i aury nie mają zastosowania w codziennym użytku, a walka dystans nie dla maga.. Gdyby się gdzieś trafił jakiś zwój ze strumieniem, byłoby ciekawie  :-D
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Avatar
cieniostwor #10
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Przecież mogą być jeszcze całkiem inne czary. Grupa broń i czary dające do broni (miecz kij topór maczuga) najprostsze dające 3-5 ptk i dla każdego i te czary mogą występować w bardzo trudnej wersji (czyli raczej dla maga/mnicha wyższego lewelu) dające i po 20-40 do broni. (to mogłoby rekompensować przyrosty np. jakiś tam "potężny miecz" mógłby dawać 30 a "potężny kostur" już tylko 20)
Takich konceptów może być więcej. Parowanie np. też można by wesprzeć czarem. No i czary łączące te bonusy ale w mniejszych ilościach - parowanie + broń czy parowanie + pancerz.

V kiedyś pisał że dodawanie nowych czarów nie jest trudne byle były uzasadnione i nie przegięte to można dodawać.
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Maniollo #11
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
In reply to post #9
Próbowaliście przy ilu defach powyżej 12 jest następny skok expa za magię?
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 195.1 ms (123.3 ms) · 114 database queries in 57.4 ms
Current time: 2019-08-24, 10:10:44 (UTC +01:00)