Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Sugestie RSS
Sława ze sprzedaży na targu
Mistral #1
Member since May 2010 · 996 posts · Location: Południe Europy
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: Sława ze sprzedaży na targu
Postać staje się sławniejsza za wykonanie różnego rodzaju przygód. Więcej ludzi ją chwali i więcej się o niej słyszy w rozmowach. W końcu nawet nieznajomi ją rozpoznają.

Podobnie powinno być z postaciami, które coś sprzedają na targu. Skoro wszyscy wiedzą kto produkt sprzedaje, kto jest tym kupcem który zaopatruje rynek, to postać powinna stać się sławniejsza (a w efekcie powinna mieć możliwość wystawiania większej ilości przedmiotów  ;-) ).

Np.
5 sławy za przedmioty do 5 silver
15 sławy za przedmioty do 1 gold
30 sławy 1 gold i powyżej
[Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminiarch.jpg]
"So remember to keep your mind sharp and your teeth clean!"
Arlington Public Library terminal
Avatar
merowe #2
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2166 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
w sumie racja. plusik ode mnie
Avatar
Marqs #3
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3959 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Mnie to jakoś nie przekonuje. Sława z przygód ma sens. Jeśli ktoś ubije aliorama w Jaznie to prędzej czy później opowieści o tym dotrą do sąsiednich wiosek. O takich rzeczach się rozmawia, plotkuje itd.
Z drugiej strony szczerze wątpię w to, żeby ktoś ekscytował się opowieściami o tym, jak jakiś wędrowiec sprzedał złom na targu za marne grosze.
Sława z handlu miałaby sens w przypadku wydarzeń takich jak zakupy mojego kawalera w Kiathle, bo na mieszkańcach Kathanorn opowieść o rycerzu, który wydał na ekwipunek ponad sto sztuk złota w jeden dzień może faktycznie zrobić wrażenie.

Gdyby sława nie była globalna tak jak teraz tylko mielibyśmy system, w którym oprócz sławy globalnej jest też regionalna, a do tego reputacja u poszczególnych ras i frakcji to wtedy faktycznie sprzedaż na targu mogłaby się liczyć do sławy regionalnej w Kowd i reputacji u frakcji handlowej jakkolwiek by się ona nie zwała. W obecnym systemie jednak ja raczej w tym pomyśle wielkiego sensu nie widzę.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Mistral #4
Member since May 2010 · 996 posts · Location: Południe Europy
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Chodzi mi głównie o to ograniczenie liczby przedmiotów które można wystawić na zakup. Uzależnienie tego od sławy ma się nijak (a przynajmniej tak jak otrzymywanie sławy za sprzedane przedmioty) do liczby przedmiotów do sprzedaży.

Idealnie byłoby zrobić skill kupiectwo i od niego uzależnić ile przedmiotów postać może wystawić na targ (a może nawet jaką cenę maksymalną może uzyskać).

Nie musi być sławy za sprzedaż, jeśli problem zostanie rozwiązany w inny sposób. Ja podałem ten o sławie, teraz też drugi pomysł do wyboru o skillu kupiectwa, ale jeśli masz coś lepszego to chętnie posłucham.
[Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminiarch.jpg]
"So remember to keep your mind sharp and your teeth clean!"
Arlington Public Library terminal
Avatar
cieniostwor #5
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Ilość - kupiectwo jako rodzaj umiejętności jak praca - dobra sprawa. Można by nawet dopisać kilka prac typu pomocnik na stragan pilnie potrzebny czy pomocnik w karczmie do obsługi stolików albo ekspedient u zielarza (mogą mieć nawet więcej jak jedno wymaganie u takiego zielarza zielarstwo a w sklepie z bronią np. kowalstwo)

Cena maksymalna - tu proponuje bardziej charyzmę i powiększający wpływ charyzmy - szczęście. Kupcy to mi się z ludźmi kojarzą więc to nawet "pasuje" rasowo.

A sława to mogła by jakaś wpadać ale przy sprzedaży czegoś powyżej ceny 5-10 gold. O czymś takim że ktoś tam przyniósł z daleka jakiś sprzęcik i popchnął go na targu za równowartość 5 koni ktoś może rozprawiać w karczmie.
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
Marqs #6
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3959 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Zawsze też można spojrzeć na perki. Nimi wiele spraw da się załatwić ;)

Budowanie swoich budynków na dobrą sprawę też mogłoby tu się przydać. Stawiasz sklepik, wynajmujesz jakiemuś NPC coby w nim sobie handlował i jako właściciel masz swoją półkę na graty do sprzedania.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Mistral #7
Member since May 2010 · 996 posts · Location: Południe Europy
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Właśnie zauważyłem informację że ilość przedmiotów do sprzedaży zależy od charyzmy.  :huh: Zawsze wydawało mi się że była mowa o sławie.
[Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminiarch.jpg]
"So remember to keep your mind sharp and your teeth clean!"
Arlington Public Library terminal
Maniollo #8
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Zależność od slawy mocno utrudnialaby sprzedaż swoich produktów pracusiom, charyzma pod tym względem jest bardziej neutralna.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 160.3 ms (94.9 ms) · 91 database queries in 47.3 ms
Current time: 2019-12-09, 20:25:02 (UTC +01:00)