Nie zalogowany. · Zapomniane hasło · Rejestracja
Forum: Wanderer Game Dyskusja ogólna RSS
Budynki
Awatar
Marqs #1
Tytuł użytkownika: Maruda Wszechmocny
Członek przez Sty 2007 · 3959 postów
Członkostwo w grupach: Użytkownicy, WD Global
Zobacz profil · Link do tego postu
Temat: Budynki
No właśnie, budynki. Na liście w "co robię i co robić będę" są od niepamiętnych czasów ale przez lata dały radę przesunąć się na czwarte miejsce co pozwala nam mieć nadzieję, że jeszcze w tej dekadzie do gry wejdą. Podejrzewam, że V ma już pomysły co do tego całego budowania ale podejrzanie to wygląda, żeby taki temat nie został na dobrą sprawę jeszcze przegadany na forum. A nóż widelec ktoś ma jakiś ciekawy pomysł ;)

Na chwilę obecną nasze postaci dzielą się zasadniczo na dwie grupy: wędrowców i pracusiów.
Jak tak zastanowić się nad tematem to na dobrą sprawę wędrowcy nie potrzebują budynków. Na ich potrzeby wystarczająca jest w zupełności karczma. Oczywiście w obecnych warunkach prowadzimy dość mało wędrowny tryb życia (osada->magazyn->skarki etc.) więc kupno domu w jednym mieście i późniejsza przeprowadzka nie brzmi tak źle no ale jeśli będziemy optymistami to możemy uznać, że sytuacja w WND poprawi się na tyle, że faktycznie będzie się nam opłacało wędrować a nie siedzieć w jednym miejscu przez rok-dwa i okazyjnie przejść się na spacer. W takim wypadku posiadanie domu w mieście, w którym będzie się tylko okazyjnie mija się trochę z celem. A wykupowanie domków w każdym ważniejszym mieście to też raczej średnio ciekawa myśl.

Jeśli spojrzeć z perspektywy pracusia to budynki są już dużo atrakcyjniejsze. Paradoksalnie niektórzy pracusie są obecnie dużo mobilniejsi od wędrowców ale wynika to raczej z obecnego systemu prac a nie z ich chęci do podróżowania. Pojawienie się budynków mogłoby im znacząco pomóc. Budowa warsztatu przykładowo w Kamraz poza samym craftingiem mogłaby odblokować przy okazji nowe prace w kamieniarstwie dla swego właściciela mocno ograniczając potrzebę przemieszczania się w celu znalezienia bardziej wymagającej i dochodowej pracy. A skoro już ma się warsztat w mieście to i posiadanie tam stałego domu nie jest takim głupim pomysłem.

W mojej wizji świata miasta są miejscem właśnie dla pracusi i "młodych" wędrowców. Niestety nie mamy zbyt jasno opisanego królestwa i nie wiemy o nim zbyt dużo z klimatycznego punktu widzenia ale zakładam, że trzonem naszych gildii (czyli najwięcej jest też tych postaci wśród NPC) są odpowiednio łucznicy, czarodzieje, rycerze etc. czyli postaci na 50 poziomie. Nawet oni są w świecie "kimś" i żyją powyżej "średniej krajowej" ale podejrzewam, że to postaciom z czwartego awansu karczmarze naprawdę się kłaniają i nawet wśród NPC profesja paladyna czy najeźdźcy to nie jest chleb powszedni. A już arcykapłanom i czempionom Hodgar i jego kumple czerwony dywan rozwijają i wino ze specjalnej beczki dla vipów leją ;)

Dla mnie to właśnie takie postaci powinny móc przerodzić się ze zwykłego wędrowca na którego kręcą ludzie nosem w nieco bardziej szanowaną personę. I właśnie tutaj widziałbym kupno ziemi i budowę prawdziwego domu, który mógłby nawet z czasem zacząć przynosić zyski.
Tak się składa, że pod względem geografii świat mamy całkiem nieźle opisany i IMO można by to całkiem fajnie wykorzystać.
Taka powiedzmy działka budowlana przy północnym skraju Dębowej Kniei byłaby bardzo bezpieczna, robocizna byłaby tam tańsza bo blisko znajdują się trzy duże miasta, koszty drewna byłyby niezbyt wielkie ale już za kamień trzeba by zapłacić nieco więcej. Z kolei jeśli ktoś chciałby się osiedlić niedaleko Źródła Wytchnienia to poniósłby dużo większe koszty takiej inwestycji i raczej pól uprawnych by tam nie posiadał ale z czasem mógłby zacząć czerpać zyski dzięki obecności zbieraczy meteorytu i karawan kupieckich jadących do Wadry. Przeróżnych modyfikatorów wynikających z geografii świata może być cała masa. Dodatkowo pewne kategorie budynków lub miejsc do osiedlenia się mogłyby być zarezerwowane dla określonych klas. Przykładowo domek na drzewie dla elfa w jakiejś puszczy a dziura w ziemi dla krasnoluda w jakimś paśmie górskim. Z czasem domek na drzewie mógłby stać się drewnianym fortem a jaskinia krasnoluda kopalnio-twierdzą pełną orków i goblinów (no bo znowu za głęboko kopali :-p). Magowie mogliby postawić sobie gdzieś gustowną wieżę a bryg pewnie znalazłyby sposób na stworzenie dla siebie jakiejś meliny, która z czasem przerodziłaby się w całkiem dochodową kryjówkę przemytników.

Opcji na dobrą sprawę jest cała masa i szkoda by było gdyby całe te budynki ograniczyły się przykładowo do kombinacji karczma+magazyn, które można kupić w miastach na zasadzie podobnej do koni w stajniach (czyli pojawia się budynek co jakiś czas i może uda się kupić coś przyzwoitego).

Jaki pomysł ma w tym temacie V nie mam pojęcia ale, że to ciekawy temat chętnie się dowiem jak inni to widzą ;)
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Ten post ostatnio był zmieniany przez Marqs o 25.01.2014, 17:02.
Zamknij Pomniejsz – Powiększ + Odpowiedz na ten post:
Kod weryfikacyjny: VeriCode Proszę przepisać kod weryfikacyjny z obrazka do pola tekstowego umieszczonego obok niego.
Emotikonki: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Znaki specjalne:
Idź do forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Strona wygenerowana w 128,2 ms (61,9 ms) · 38 zapytań do bazy danych w czasie 4,6 ms
Bieżący czas: 14.11.2018, 03:56:14 (UTC +01:00)