Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Nowicjusze RSS
Parowanie - jak to działa
Page:  1  2  next 
Avatar
cieniostwor #1
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: Parowanie - jak to działa
No właśnie jak w temacie. To zgodnie z opisem taka obrona bronią. No i dobra. Moje dokładne pytanie od czego to zależy? Widać że poziomu tej umiejętności i szczęścia. Ale jak to zależy od broni? Chodzi o to że skoro mieczem paruje się najlepiej tzn że co? Częściej wyjdzie niż toporem? Czyli skill będzie rósł szybciej i toporem nie warto nawet uczyć się parować?
Jak to się ma do pozostałych broni (kostury i maczugi) A jak do profesji? Czy czarodziej z mieczem i wojownik z mieczem zakładając że mają tyle samo pary miecza i szczęścia mają takie same szanse na sparowanie?

Pytam bo jakoś tak po macoszemu traktuje te umiejętność a może to błąd. Mniszka maczugą paruje całkiem skutecznie. A czarodzieje mieczem i kosturem też mogą czy to się nie uda?
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
Marqs #2
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Z tego co kojarzę to każdy ma takie same szanse niezależnie od tego czym walczy. Po prostu miecze mają bardzo często większe bonusy do parry niż inna broń.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
merowe #3
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2166 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
nie od szczęścia a od siły zależy parowanie.
Maniollo #4
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Wanderpedia jest aktualna co parowania:
http://www.idarionis.com/wanderpedia/index.php/Parowanie
Avatar
Kaniponk (Administrator) #5
Member since Jan 2007 · 1796 posts · Location: UTG
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
widzac temat pomyslalem o temperaturze i wzglednej wilgotnosci :)
Be the kind of player that when your fingers hit a keyboard each morning, Vandhall says:
"Oh crap. He's up"
Avatar
cieniostwor #6
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Hmm no właśnie tak myślałem tylko dlaczego adept z parowaniem 25 paruje pomioty maczugą lepiej niż czarodziej kosturem z parowaniem 30? Oboje są ludźmi obrażenia podobne długość walki też.
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
Aayren ili Essen #7
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Zgaduje że czarodziej lepiej unika. Unik jest pierwszą akcją obronną, parowanie drugą. Jak się uda unik, to parowanie nie jest użyte, czyli jakbyś unikał wszystkich ataków to w ogóle nie sparujesz.  Tak to szło, sprawdź na wenderpedii kolejność akcji jak chcesz być pewny.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
This post was edited on 2012-07-22, 20:15 by Aayren ili Essen.
Avatar
Teriasz #8
Member since May 2010 · 448 posts · Location: Piaseczno
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
A tarczowanie jest trzecia akcja obronna czy równoległą do parowania?
/me nie chce być poszukiwaczem przygód, chce być znajdywaczem...
Avatar
Aayren ili Essen #9
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 Macie leniwce:p

Pewne akcje w czasie pojedynku, czy bitwy w przygodzie są wykonywane prędzej, inne wolniej. Oto lista akcji związanych z umiejętnościami. Cyfry pokazują kolejność w trakcie potyczki.

1. Pułapka - dzięki umiejętności Zastawianie Pułapek Złoczyńcy mogą zastawić pułapkę. Jeśli postać w nią wpadnie może stracić okazję na swoje specjalne ataki i akcje.

2. Cios w plecy - związany z umiejętności Zaskoczenie. Zatem jeśli postać nie wpadnie w pułapkę, a ma taką właśnie umiejętności to może spróbować zaskoczyć swojego przeciwnika.

3. Równorzędnie w zależności od szybkości postaci może rozpocząć się teraz:

    3.1 Szarża - związana z umiejętnością o takiej właśnie nazwie.
    3.2 Walka na dystans magią
    3.3 Walka na dystans za pomocą łuku lub kuszy
    3.4 Bieg do przeciwnika
    3.5 Dobiegnięcie do przeciwnika i rozpoczęcie fazy walki w zwarciu.


Kiedy trwa walka na dystans magią (3.2), czyli przeciwnik jest w pewnej odległości, a postać atakuje czarami:

3.2.1 Rzucany jest czar klerykalny lub czar ofensywny.

3.2.2 Jeśli się uda to wpływ z koncentracji zwiększa szanse na pomyśle rzucenie czaru.

3.2.3 Jeśli postać cierpi na skutek użycia na niej Penetracji zmieszają się szanse na trafienie.

3.2.3 Następuję trafienie czarem lub nie.


Kiedy trwa walka na dystans łukiem lub kuszą (3.3), czyli przeciwnik jest w pewnej odległości, a postać atakuje strzelając:

3.3.1 Postać strzela z łuku lub kuszy.

3.3.2 Jeśli się uda to wpływ z Celnego strzelania zwiększa szanse na trafienie.

3.3.3 Jeśli postać cierpi na skutek użycia na niej Penetracji zmieszają się szanse na trafienie.

3.3.4 Następuję trafienie pociskiem lub nie.

3.3.5 Jeżeli nastąpiło trafienie sprawdzenie jest czy pocisk trafił w postać czy w tarczę.


Kiedy postać dobiegnie (3.5), czyli kiedy następuje walka w zwarciu i w wypadku akcji związanej z atakiem bronią białą:

3.5.1. Rozbrojenie - jeśli wynika to z taktyki i umiejętności to następuje próba rozbrojenia postaci. Naturalnie trzeba mieć co rozbrajać - niedźwiedziowi nie moża wytrącić pazurów z łapy albo jego kłów, przynajmniej póki jest żyw.

3.5.2. Próba trafienia atakującego i próba uniku broniącego się. Jeśli postać cierpi z powodu efektów penetracji to szanse na trafienie są odpowiednio redukowane.


Jeżeli próba trafienia powiodła się kolejno dzieją się takie akcje:

3.5.3. Powalenie - atakujący może powalić przeciwnika jeśli wystąpią ku temu sprzyjające warunki.

3.5.4. Parowanie lub przyjęcie ciosu na tarczę - blokowanie tarczą.


3.5.5. Druga obrona jeśli wcześniej było parowanie to teraz blok tarczą, jeśli był blok tarczą to następuje próba sparowania.

3.5.6. Jeżeli wszelkie próby obrony nie przyniosły efektu ofiara otrzymuje obrażenia.

3.5.7. Wampiryczny atak dla tych co potrafią tak zaatakować jest w tym momencie ku temu okazja - to w zasadzie tylko sprawdzenie czy obrażenia są od takiego ataku czy nie.


4. Jeżeli postać ma umiejętność Drugi atak to następuje sprawdzenie czy się powiódł, jeśli tak to realizowane są raz jeszcze punkty 3.5.


5. Jeżeli postać ma umiejętność Trzeci atak to następuje sprawdzenie czy się powiódł, jeśli tak to realizowane są kolejny raz punkty 3.5.


6. Otrzymanie obrażeń i wszystko co z tym związane czyli redukowanie ich za pomocą pancerza, czarów klerykalnych, zwiększanie dzięki modyfikatorom takim jak Krytyczne strzelanie, anatomia, zatruciu itp.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Avatar
Teriasz #10
Member since May 2010 · 448 posts · Location: Piaseczno
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
DZIĘKUUUJEEEMY
/me nie chce być poszukiwaczem przygód, chce być znajdywaczem...
Avatar
cieniostwor #11
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Coś w tym jest - na początku ktoś zasugerował mi że u czarodzieja parowanie można ignorować. Dlaczego więc? Skoro może gdybym na początku trochę bardziej tym się zajął to w niczym by nie szkodziło a może choć jakiś pary by wychodził i powoli by rosło. Teraz tylko w najdłuższych walkach dostaje 1 exp do pary :/
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
merowe #12
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2166 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
redukcja na parry nie działa a na uniki tak.
Avatar
Aayren ili Essen #13
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #11
 Odpowiedź jest prosta - zadam ją w formie pytania - lepiej mieć 30dodge i parry, czy 50 dodge? Oczywiście dodge, bo unikniesz bez problemu wszystkie ciosy przy których z 30tkami byś miał problemy, plus masz szansę uniknąć te ciosy, których przy 30par i dodg byś nie miał szansy uniknąć.

 Przychodzi mi niby do głowy, że przy 2x30, masz dwa losowania obronne, a przy 1x50 tylko jedno... Ale jak pamiętam stwierdzono, że więcej %na obronę masz przy dużych unikach niż przy średnim tym i tym.

 Kurcze, a jeśli da się tak walkę przeprowadzić, że i jedno i drugie na maksa wzrosną? Tylko czy się da? Bo jak parry wpłynie na dodge, to IMO lepiej wyjdziemy używając tylko dodge.

 EDIT: Racja M, dlatego też u zaciężnych dodge nie popłaca. Znaczy rycki i tak mają tarczowanie, ale już mojego krasia tak zredukowałem, by tylko parować dał radę. Reszta klas raczej skłoni się już do dodge, bo reszta ich skilli też jest redukowana.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Avatar
Zorann (Administrator) #14
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4862 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Należy dążyć do tego, aby mieć skille defensywne możliwie największe, problem w tym, że skillowanie parowania musiałoby wyglądać tak, że postać maksymalizuje redukcję, by pozbyć się uników, które przeszkadzają. Pomysł raczej średni - powodzenia w uskutecznianiu takiego rodzaju skillerki, a nuż komuś się uda.
Parry konfrontuje m.in. skill walki bronią i siłę parującego z tymiż statami atakującego. Zatem nie jest miarodajny z różnymi przeciwnikami i nie na każdego się będzie sprawdzać.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Avatar
umbertho #15
Member since Nov 2012 · 101 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
A ja dalej drążyć temat będę, chociaż na moje pytanie pewnie tylko sam Vand odpowie.
U atakującego liczy się:
-siła, trafienie(czyli skill+biżuteria+czary+modyfikator ze zręcznośi (??)), szczęście
U broniącego:
-siła, parowanie, szczęście, (czy tutaj też liczy się skill władania bronią?)

Co do fragmentów na pomarańczowo szaro - nie jestem pewien. Jeśli u przeciwnika liczy się nie tylko skill broni, ale całe trafienie wręcz - musimy mieć wtedy dużo więcej parry niż przeciwnik broni, aby skutecznie parować. Chyba, że u nas również liczy się skill broni... Proszę tylko o wyczerpujące wypowiedzi :-p

edit:zmiana koloru, bo oczoje...dający po oczach...
***
- Czarownicę spalić!
- Ale ona taka piękna...
- OK. A potem spalić!
***
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 222.7 ms (126.6 ms) · 144 database queries in 8.1 ms
Current time: 2020-09-27, 06:05:19 (UTC +01:00)