Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Sugestie RSS
System odporności na magię
Page:  1  2  3  next 
Avatar
Aderon #1
Member since Mar 2008 · 165 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: System odporności na magię
Mam wrażenie, oraz wrażenie, że w tym wrażeniu ;) nie jestem odosobniony, że obecny system AC przeciwko żywiołom po prostu kuleje. Dlaczego?

1. Odporności redukują śladowe ilości obrażeń, przez co nie mają żadnego wpływu na walkę.
2. Można zgromadzić pancerz uodparniający na jakiś żywioł na naprawdę skutecznym poziomie, ale jest to w praktyce nieosiągalne przed trzycyfrowym levelem.
3. Ktoś powie: "a to źle? Przecież odporność na magię to nie byle fraszka, by każdy chłop z widłami mógł to robić". Nie ten system, Panowie i Panie. To nie świat "wiedźmina", gdzie magia jest naprawdę elitarną sprawą. Tutaj czarować może każdy, więc i ochrona przed czarami powinna być dostępna powszechnie.

Skuteczne chronienie się przed magią jest wyjątkowo kosztowne i niewydajne. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że już "byle adept lvl 18" może bardzo skutecznie ciskać w rekrutów ognistymi strzałami, a ci, siłą rzeczy, nie mają się jak bronić. Uniki, parowanie, pancerz, później blok tarczą, rozbrojenie - wszystko to pozwala bronić się przed bronią konwencjonalną, natomiast na magię pomaga wyłącznie zwiększanie swojej puli punktów życia. Niestety, magowie także awansują, a wraz z tym zdobywają lepsze czary.

Nie chodzi mi tu o kwestię balansu na linii mag vs reszta świata. Chodzi mi o absurd, jakim jest kompletna niemożność obrania strategii przeciwko czarującym.
Siła zaklęć rośnie arytmetycznie, podczas gdy ochrona przed magią ma raczej kształt hiperboli - do 100 levelu nie zrobisz nic, a później jeśli sypniesz sporą garścią złociszy, możesz redukować nawet większość obrażeń od czarów rówieśników. Wciąż jednak to tylko jeden żywioł, no ale pomińmy tę kwestię.

Moja propozycja? Zmiana charakteru AC przeciwko żywiołom na procentową redukcję. Wiem, ryzykownie jest stawiać na procenty, dlatego rozwinę ten pomysł (poruszany z resztą sporo razy) o parę luźnych sugestii dodatkowych:
1. Pancerz nie może przekroczyć 75 (50 dla summarum).
2. Pula obrażeń zadanych przez czar danej szkoły jest redukowana o tyle procent, ile wynosi pancerz.
3. Pula obrażeń zadanych przez czar szkoły przeciwnej (ogień - woda; powietrze - ziemia; śmierć - życie) do tej, na którą uodporniony jest cel, jest zwiększana o tyle procent, ile wynosi połowa pancerza. Np. mając 50 odporności na ogień, 20-obrażeniowa strzała ognia zada mi tylko 10 obrażeń, jednak 20-obrażeniowy lodowy pocisk porazi mnie za 25. Zyskałem więc odporność na ogień kosztem podatności na wodę.
4. Summarum nie ma szkoły przeciwnej, zadaje względnie najsłabsze obrażenia, ale za to najtrudniej się na nie uodpornić.
5. Wartości pancerza około 30 powinny być dostępne jako komplet uzbrojenia już za około 2-3 złocisze. Do tego czary odporności o trudności około 25 powinny dodawać około 10 punktów.
6. Jednak uzyskanie wyższych wartości byłoby już wyjątkowo trudną sztuką - dla postaci po 4 awansie absolutnym maksem powinno być 50-60, 75 natomiast osiągalne dopiero po 5 awansie.
7. Magowie w przygodach (przeciwnicy, nie gracze) powinni unikać spamowania jednym czarem, by nie było zbyt łatwo zrobić sobie z nich o połowę łatwiejszego wyzwania. Za to zwyczajną złośliwością byłoby dobieranie im repertuaru ze szkół przeciwnych, bo wtedy pancerza na magię można by w ogóle nie zakładać. Specjalizacja w np. ogniu i powietrzu - ok. W ogniu i wodzie - nie ok. Uzasadnieniem powinny być perki, w których niejako powinno się wykluczyć taką specjalizację w dwóch przeciwnych sobie szkołach, by w miarę potrzeby móc bez żadnego problemu uderzyć w podatność przeciwnika.
8. Naprawdę dobrzy magowie-przeciwnicy-bossowie mogliby szastać przeróżnymi szkołami magii, a być może nawet dostać skrypt reagujący na odporność. Np. władający 4 żywiołami lisz po rzuceniu pioruna nie zauważył nic szczególnego, ale gdy przypalił przeciwnika kulą ognia, a temu się nawet włosy nie skróciły, zaczął miotać wyłącznie lodowe kule. Ale to tylko luźny wybieg wyobraźni, do realizacji za kilkanaście lat, czyli tak z 2 miesiące po wprowadzeniu Kiathle ;p

Jeśli chodzi o trudność realizacji, to jest ona prawie żadna od strony mechanicznej, natomiast wiele pracy zajęłoby odpowiednie przerabianie pancerzy oraz repertuaru przeciwników. Tak więc ważność pomysłu to też kwestia dyskusyjna.

Póki co możemy przynajmniej porozmawiać, jak według Was powinien wyglądać system obrony postaci przed magią.
Chciałbym tylko zastrzec, byście pamiętali, że Was, weteranów po 125 levelu jest w grze zaledwie garstka, więc nie patrzcie na problem wyłącznie z własnej perspektywy, czyli postaci, które stać na to, by się uodpornić na praktycznie każdy żywioł. Należy przeanalizować problem na całej długości linii rozwoju postaci.
Maniollo #2
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Tak jak pisales, temat procentowej odpornosci na czary byl juz poruszany i zostal odrzucony przez Vanda.
Dla nizszych poziomow, ktorych nie stac na pancerze z mythrillu i tytanu proponuje przyjrzec sie pancerzom skorzanym, a zwlaszcza skorzanym wzmocnionym, ktore za stosunkowo niewielkie pieniadze moga dac ochrone na poziomie kilkudziesiecu AC. Moje ulubione wybory co do szkol magii to:
Ogien, Smierc, Summarum: Ogar
Woda, Powietrze, Zycie, Smierc: Wywerna
Ziemia: te sa troche drozsze, ale jest tez wiecej zwierzatek, bo mozna szukac pancerzy z Mantykory, Gryfa czy Gada

Dostepnosc moze ich byc troche utrudniona dla zwarciowcow, ale cos tam zawsze sie powinno znalezc. Mozna sie tez wspierac pierscieniami i czarami z grupy Strefa.
Avatar
merowe #3
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2171 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
In reply to post #1
no ok, dlaczego nie, myślę że warty pomysł dyskusji, ale jedna uwaga. Na moje oko zbyt swobodnie szastasz wartościami, pozmniejszał bym je o połowę albo nawet i trochę więcej bo to może się okazać zbyt dużym osłabieniem magów.
This post was edited on 2011-11-16, 20:37 by merowe.
Avatar
cieniostwor #4
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #1
Tzw stwory w przygodach to są z natury odporne na magie jakiegoś typu. Więc tu chyba nic zmienić się nie musi.
A w PvP to lekko zbalansować tego nie będzie. Do na tak podkreślanym początku gry to czarodziej może rekrutowi zbroje kijem wypolerować najwyżej, jak czar mu nie wejdzie to nic nie zdziała a aktywowanie 2 jednocześnie nie ma sensu. Inna sprawa to to że takie skorupy co chronią przed magią zwykle mniej skutecznie chronią przed bronią białą...

A tak zupełnie poza tym. Nie miały wejść do gry jakieś tam galoty pod zbroje dające dodatkowe efekty ???
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
Amsun #5
User title: Sunset Haste
Member since Jul 2007 · 1088 posts · Location: Wiocha of Głogowo
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Mi się podoba koncept... hm, nie wiem jak to słowo po polsku przedstawić, Infobot doradza "mnożny"...

Nieważne, chodzi mi o to, żeby pancerz na magię działał "multiplicatively"

Czyli mając dwa pancerze z 10% odporności na dany żywioł, otrzymalibyśmy 0,9*0,9=0,81 obrażeń z zaklęcia danego żywiołu.*


* wartości przykładowe ;p
Radość, która zwalcza złość. Tego nigdy dość!
Istota wyższa zarządzająca losami: człeka Twardziela, człeka Weterana, człeka Rycerza, człeka Kleryka, elfiej Magiczki, elfiej Łuczniczki, kobiety Mniszki, elfa Wojownika.
Wolfstark #6
Member since Nov 2009 · 549 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Już nie przesadzajcie z takimi wartościami obronnymi na magię.Już głupie 2 pkt absorpcji obrażeń daje 20pkt strat życia mniej na 10 rzuconych czarów,a to nawet na 100lvl jest dużo,bo potem czarusie z kijkami to się przez puchę nie przebiją,a nie wspominając o walce maga z magiem który którego szybciej zabije.Jeśli już coś tu kombinować to według mnie należałoby wartości ochronne na każdy żywioł dodać do cechy kondycja aby podnosiła ją tak jak to robi z pancerzem i nagle stanie się jeszcze bardziej potrzebna.
Krasnoludzki Obrońca
Zhounk to mój Guru ;)
Troll Zhounk potężnym uderzeniem --===EKSTERMINUJE===-- przeciwnika na 325 punktów! Wolfstark otrzymuje 306 ran.
PRZYCIĄĆ UJEMNY MODYFIKATOR DO UMIEJEK Z PENETRACJI!!
Avatar
Jeremiasz #7
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Niech cecha Wytrzymałość dodaje AC na żywioły 1ptk dodatkowego end - 1 AC na każdy żywioł
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
This post was edited on 2011-11-17, 13:29 by Jeremiasz.
Avatar
maRcus #8
Member since Feb 2007 · 1845 posts · Location: Łódź
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Quote by Jeremiasz:
Niech cech Wytrzymałość dodaje AC na żywioły 1ptk dodatkowy end - 1 AC na każdy żywioł

I to mi się podoba :)
Grogan Dwarf Mercenary 315 lvl
Mordred Lothor Human Invader 293 lvl
Milla Human Paladin 203 lvl
Isabell Human Priest 188 lvl
Belian Dwarf Guardian 161 lvl
Dinnaroth Elf Battlemage 145 lvl
Morien Isslur Elf Battle Bowman 132 lvl
Avatar
Aayren ili Essen #9
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 I ja za tym pomysłem. Chociaż fajny był też taki dający 1pkt pancerza na żywioły za awans. End tutaj faworyzuje krasi, a lvl jest jednak bezstronny.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Avatar
Jeremiasz #10
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Może i krasi faworyzuje ale krasie przeważnie noszą cieżkie blachy które dają zwykłe AC bo im to do życia potrzebne, noszą za to mniej blach z AC do żywiołów. Poza tym cecha END będzie miała większe znaczenie bo na chwile obecną poza małym AC małym bonusie do Kondycji i małej ilości życia niewiele daje. O wiele lepiej krasiem iść w STR niż w END (zresztą każdemu lepiej iść w STR, DEX,INT niż END, nawet WIS w związku ze strachem chyba jest ważniejsze)

Ewentualnie dodać taki sam bonus do WIS - czyli dodatkowy punkt WIS - 1AC na żywioły i wtedy nikt nie powinien być poszkodowany krasie/ludzie pójdą w WIS/END elfy w WIS. Ludzie oczywiście najmniej z tego dostaną ale nie ukrywajmy w walce ryc/kras woj nic się nie zmieni za to mnich zostanie osłabiony w stosunku do wszystkich
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
This post was edited 2 times, last on 2011-11-17, 13:39 by Jeremiasz.
Avatar
Marqs #11
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
In reply to post #9
Ano w enda nie ma co bonusów pakować bo krasie mają tu i tak gratisowe hp, które dają przewagę w walce z magami w stosunku do ludzkich zwarciowców.

W ogóle trochę mnie irytuje fakt, że zwarciowiec musi w WND być praktycznie puszką i puszkowanie swych postaci jest promowane niemal w każdym miejscu.

No bo na łucznika trzeba tarczę większą od siebie i puszkę założyć, żeby penetracja i salwa łukiem za 28g nie wykończyła, na maga też jak najcięższa puszka, no bo nie dość że da odporności dużo to jeszcze w zwarciu mag kijkiem nas nie połaskocze nawet...

Ech, moja biedna wizja walki maga z puszką, gdzie rycek jest albo pieczony w puszcze, albo się w niej topi, zamarza na śmierć bądź jest rażony prądem cierpi w WND strasznie ;)

Edit, bo się Jeremiasz wciął ;)

Przecie mythrilowe są też płytówki, nie wspominając o tytanie, który też daje całkiem dużo obrony przed żywiołami.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
This post was edited on 2011-11-17, 13:39 by Marqs.
Avatar
Jeremiasz #12
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Eee gdzie te płytki w m-f?:> To się ciesz rycek zyska a kraś dostępu do takiego sprzętu za bardzo nie ma - najlepszy napierśnik - Wadra 38AC i daje zaledwie 11 / 15 na żywioły poza tym waży 97cap :D ja bym chiał moim krasiem mieć dostęp do m-f :D
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
This post was edited on 2011-11-17, 13:45 by Jeremiasz.
Avatar
Aayren ili Essen #13
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 Mi nie chodziło o to że krasie dostaną za dużo, a własnie że cała reszta nie dostanie prawie nic, i dalej będzie poszkodowana. Dodatkowy +1 z Wis już bardziej mnie przekonuje.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Avatar
Marqs #14
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
To, że nie mamy do czegoś dostępu teraz nie znaczy, że tego dostępu nie będzie. Gdyby wszedł targ pewnie byście mogli opancerzyć tak swoje krasie, że nic by ich nie powstrzymało więc pozostaje dziękować V za to, że targu jeszcze nie przywrócił ;)

No a jak wejdą jakieś dalsze krasnoludzkie twierdze czy inne ciekawe miasta to pewnie coraz więcej możliwości do zapuszkowania postaci się pojawi ;)
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
Jeremiasz #15
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Dobra targ hmm to może jak już targ wejdzie to 1WIS=1,25 AC 1END=0,75 AC ?:> Najwięcej zyskają wątłe elfy najmniej ludzie ale Rycki maja lepsze blachy a mnisi powinni dostać po tyłku.
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
This post was edited on 2011-11-17, 14:01 by Jeremiasz.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  3  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 211.9 ms (154.2 ms) · 145 database queries in 13.1 ms
Current time: 2021-01-18, 01:57:07 (UTC +01:00)