Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Sugestie RSS
Licznik przygód
Czyli ile znalazłeś i czy warto szukać.
Avatar
Ricewind #1
Member since Feb 2007 · 1347 posts
Group memberships: Animatorzy, Global Makers, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
Subject: Licznik przygód
Wiem że było i wiem że zawsze coś się miało z tym zrobić, ale teraz gdy wchodzą/weszły nowe miasta jest to chyba jak najbardziej aktualne. Wyobraźcie sobie sytuacje z niedalekiej przeszłości gdzie to ku uciesze nas wszystkich V  wprowadził nową przygodę. No i super, ale teraz co? Ja weteran ze stosem map usiadłem i zapłakałem (no przesadziłem trochę, ale wkurniłem się troszeczkę) Bo niby teraz by cieszyć się w pełni tym darem czeka mnie  latanie po wszystkich miastach i losowe wydawanie E, ot tak po 3000 w każdej lokacji z nadzieją by wyszukać tą nową? I tu pomysł na prostacki miejski licznik, gdzie widzimy że wykonaliśmy, czy też odkryliśmy x z y możliwych i wiemy czzy coś jest jeszcze czy możemy ze spokojem liczyć na  marazm, a ewentualnie wybrać się na poszukiwania losówki. Ot i tyle...
https://www.youtube.com/watch?v=O3efQ8yXmFg
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
W grząskich trzcinach i szuwarach kroczy jamnik w szarawarach, szarpie kłącza oczeretu i przytracza do beretu, ważkom pęki skrzypu wręcza, traszkom suchych trzcin naręcza, a gdy zmierzchać się zaczyna z jaszczurkami sprzeczkę wszczyna, po czym znika w oczerecie w szarawarach i berecie....
Avatar
merowe #2
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2171 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
ewentualnie w ratuszu za parę orderów.
Avatar
Grygor #3
User title: stary pieprzony marudzący tetryk
Member since Jan 2007 · 2066 posts
Group memberships: Animatorzy, Graficy, Skrybowie, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Nie przesadzajcie z tymi orderami, bo się robi tu powoli wszystko płatne. Jeszcze trochę i dostęp do miast będzie za ordery.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
Avatar
Kaniponk (Administrator) #4
Member since Jan 2007 · 1796 posts · Location: UTG
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
lol, a wymień tą listę tych rzeczy za ordery? jak juz wymienisz to odejmij od niej rzeczy ktore są za ordery i miedziaki.
Be the kind of player that when your fingers hit a keyboard each morning, Vandhall says:
"Oh crap. He's up"
Avatar
Grygor #5
User title: stary pieprzony marudzący tetryk
Member since Jan 2007 · 2066 posts
Group memberships: Animatorzy, Graficy, Skrybowie, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
A odzyskiwanie ene, dostępne jest za miedziaki? Szkoda, że ostatnio co lepsze pomysły wpływające na rozgrywkę przechodzą z buta kiedy tylko pada zdanie - za ordery - tak jak z tymi 100 ene za awanse. Jak tak dalej, będzie to jedyny warunek wprowadzania nowinek.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
Avatar
Amsun #6
User title: Sunset Haste
Member since Jul 2007 · 1088 posts · Location: Wiocha of Głogowo
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
<ekhm> lobbing sugestii za ordery </ekhm>
 :-D
Radość, która zwalcza złość. Tego nigdy dość!
Istota wyższa zarządzająca losami: człeka Twardziela, człeka Weterana, człeka Rycerza, człeka Kleryka, elfiej Magiczki, elfiej Łuczniczki, kobiety Mniszki, elfa Wojownika.
Kalgherion #7
User title: Knight
Member since Jan 2007 · 798 posts · Location: Koszalin
Group memberships: Skrybowie, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Popieram pomysł Ricewinda i popieram pomysł Merowe. Może to być niekoniecznie w ratuszu, a jako standard w lepszych kontach.
Kalgherion [40]
"Madness is out there!"
http://idarionis.myminicity.com
Avatar
Ricewind #8
Member since Feb 2007 · 1347 posts
Group memberships: Animatorzy, Global Makers, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
To może jeszcze inaczej np tak jak chyba jest teraz z analizatorem. Znaczy się raz aktywowane wyższym kontem pozostaje na stałe. Hmm?

Edytka:
A odchodząc od tematu orderów to co myślicie o samym liczniku?
https://www.youtube.com/watch?v=O3efQ8yXmFg
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
W grząskich trzcinach i szuwarach kroczy jamnik w szarawarach, szarpie kłącza oczeretu i przytracza do beretu, ważkom pęki skrzypu wręcza, traszkom suchych trzcin naręcza, a gdy zmierzchać się zaczyna z jaszczurkami sprzeczkę wszczyna, po czym znika w oczerecie w szarawarach i berecie....
This post was edited on 2011-11-11, 22:23 by Ricewind.
Avatar
cieniostwor #9
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Przydało by się coś takiego prostego. Tylko prawda jest taka że ciężko to klimatycznie uzasadnić. No chyba że na zasadzie ludzie ludziom powiedzieli i tak to te wieści znalazły się w ratuszu...
Ale w przygodach to więcej rzeczy brakuje. Np. ten "ptaszek" przy przygodach powtarzalnych powinien się jakoś zmieniać gdy już można ponownie podejść (po najmniejszej linii oporu - na niebieski)
A info o tym że znaleźliśmy już komplet przygód po mojemu powinno pokazać się po szukaniu przygód.
Szukasz i nic nie znajdujesz to tam jest tekst. I w nim zwyczajnie powinno być info typu:

"Rozmawiałeś już tu chyba z wszystkimi, każdego rzemieślnika pytałeś czy pomocy w niebezpiecznym zadaniu nie potrzebuje... Jeśli jest tu jeszcze coś do znalezienia to najwyżej jaka przypadkowa fucha"

I już wiadomo że zostały tylko losowe przygody (a jeśli gdzieś ich nie ma to tego o fuchach nie podaje) A co jakiś czas trzeba by wydać te 5 ene i sprawdzić czy tekst się nie zmienił. Było i klimatycznie i za free.

A w ratuszu czy u wiedźmy za ordery lub srebrniki to może by kupować info o niewyszukanej przygodzie? Jak ktoś ma już większość i te brakujące chce poszukać to wtedy dowie się w jakim mieście ma szukać (albo nawet niech już pojawi się taka przygoda na liście w swoim mieście - taki myk żeby trochę ene oszczędzić)
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
Zorann (Administrator) #10
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4868 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
W grach liczy się przede wszystkim grywalność. Meteorolodzy ze swoim klimatem maja wiele racji, ale jeśli klimat psuje grywalność, choćby nie wiem jak klimatyczny by nie był, psuje grę. Ktoś może się nie zgodzić i przedłożyć klimat nad grywalność, ale tak naprawdę będzie się męczył w swoim klimatycznym tworze, tj. grał w grę niegrywalną, a klimatyczną. Myślę, że lepiej by było odwrotnie. W końcu inaczej to nic innego jak masochizm... A ponieważ w tym przypadku uzasadnić to można banalnie, to co nas powstrzymuje?

Proponuję wymienić wszystkie powody, dla których na liście przygód NIE powinien się pojawić licznik w stylu "odkryte: X/Y". Gdy już dojdziemy do wniosku, że takowych nie ma - wdrożyć nie zastanawiając się dłużej. W końcu kulawy system wandererowania w Wandererze był poruszany tyle razy. I od lat (sic) nic się nie dzieje w tej sprawie. Może faktycznie banalny w swej prostocie, brutalny i bezpośredni licznik choć częściowo rozwiąże problem, na którego kompleksowe rozwiązanie w ciągu najbliższych lat liczyć i tak nie możemy?

A jak już koniecznie maja być w tym ordery, to niech będzie widoczny tylko dla kont lepszych niż standardowe i tyle.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Avatar
Grygor #11
User title: stary pieprzony marudzący tetryk
Member since Jan 2007 · 2066 posts
Group memberships: Animatorzy, Graficy, Skrybowie, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Bądźmy szczerzy, taki licznik kierowany jest głównie dla newbie. Jasne i oczywiste dlaczego.
Jeśli stary chce poznać gdzie jaka przygoda, zapyta innych ew. pośle na zwiady śmieć-postać.
Ja osobiście mam 2 postacie, których używam w zasadzie wyłącznie do szukania wszelkich możliwych przygód. Nie widzę problemu w kontynuacji procederu. Miło było by nie mieć konieczności ich posiadania, ale kłóci się ze zdrowym rozsądkiem, żeby płacić za coś co powinno prostować skrzywioną pod tym względem rozgrywkę. Powinniśmy się trzymać zasady, ze ordery są za ciekawe smaczki, a nie sprawy istotne dla rozgrywki.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
This post was edited on 2011-11-12, 02:34 by Grygor.
Mistral #12
Member since May 2010 · 996 posts · Location: Południe Europy
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #10
Quote by Zorann:
Proponuję wymienić wszystkie powody, dla których na liście przygód NIE powinien się pojawić licznik w stylu "odkryte: X/Y"
Jeśli już trzeba, to ja zacznę od razu na wstępie zaznaczając, że pewnie wszyscy wandererowicze (włącznie ze mną) widzą sensowność, a może nawet konieczność podanego rozwiązania.

Argumentem na NIE, jest w pewnym sensie, argument, że można to wykonać inaczej i bardziej klimatycznie. Jeden z dawnych pomysłów przywołał cieniostwor i do tego bym się odniósł.

Na razie mamy tylko dwa znaczki: minus (w przypadku niewykonania przygody) i czerwony ptaszek (gdy udało się ją przejść chociaż raz). W przypadku przygód wielokrotnych i jednorazowych nic się nie zmienia. Pierwsza rzecz to:
Quote by cieniostwor:
Np. ten "ptaszek" przy przygodach powtarzalnych powinien się jakoś zmieniać gdy już można ponownie podejść (po najmniejszej linii oporu - na niebieski)
Czyli dodajemy niebieskiego ptaszka w przypadku przygód wielokrotnych a także uzależniamy kolor ptaszka w przygodach odnawialnych od tego czy jest ona ponownie dostępna czy nie.

Teraz o tym jak wyróżnić czy postać znalazła już wszystkie przygody w danym mieście: ptaszki pozostają czerwone dopóki nie mamy znalezionych wszystkich przygód w danym mieście. Gdy natomiast mamy już ich pełną listę, wtedy pojawia się kolor złoty (taki jak np w podręcznej tabeli cech).

Pozostaje pytanie co z przygodami losowymi w miastach, które nie pojawią się jako linki na liście? Jak to rozwiązać?
[Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminiarch.jpg]
"So remember to keep your mind sharp and your teeth clean!"
Arlington Public Library terminal
Avatar
Zorann (Administrator) #13
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4868 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #11
Quote by Grygor:
zapyta innych ew. pośle na zwiady śmieć-postać.
Ja osobiście mam 2 postacie, których używam w zasadzie wyłącznie do szukania wszelkich możliwych przygód. Nie widzę problemu w kontynuacji procederu.
Problemem jest konieczność stosowania takich procederów.
Problemem jest system, który aby był grywalny - musi zostać ominięty. A powinien sam z siebie sprawiać, że nie trzeba robić postaci-śmieci. Ani pytać innych graczy o rzeczy dotyczących sekcji single-player "hej, nie wiesz ile przygód jest w Taspole, bo mam 123 i nie wiem czy szukać dalej?", albo "zapisałeś może tekst zagadki QWERTY, bo już nie mam możliwości powrotu a jest to ponoć potrzebne do podania odpowiedzi?". Drugi przykład, wcale nierzadki i dotyczący o zgrozo także questów na awans (np. złoczyńcy) pokazuje złe wykorzystanie dziennika, który nie zapisuje informacji niezbędnych do ukończenia questa. I też trzeba system ominąć poprzez pytanie innych. IMHO poważny błąd.

Miło było by nie mieć konieczności ich posiadania, ale kłóci się ze zdrowym rozsądkiem, żeby płacić za coś co powinno prostować skrzywioną pod tym względem rozgrywkę. Powinniśmy się trzymać zasady, ze ordery są za ciekawe smaczki, a nie sprawy istotne dla rozgrywki.
To już decyzja Vanda, nie nasza.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 194.5 ms (138.6 ms) · 130 database queries in 8.5 ms
Current time: 2021-01-23, 16:10:48 (UTC +01:00)