Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Sugestie RSS
Zmiana koncepcji rozwoju WND - wzrost dynamiki:P
Page:  1  2  next 
Avatar
Jeremiasz #1
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: Zmiana koncepcji rozwoju WND - wzrost dynamiki:P
Pomysł zapewne nie przejdzie, ale jeżeli Szefu chce zarobić coś na grze a nie patrzeć jak umiera:( (niestety) to mam pewną koncepcję, która spowoduje odpływ kilku starszych graczy ( a może jednak nie? ) a być może sprawi, że ludzie zostaną tu na dłużej i więcej ludzi będzie przychodziło, a już na pewno zwiększy dynamikę rozgrywki i przyjemność z gry.

Na czym polega nowa koncepcja ? W skrócie - cykliczne resety ( płoń na stosie Jeremiaszu!!!). A w punktach wygląda to tak:
1. Gra nie ma sprecyzowanego celu, dlatego trzeba jej go nadać. Celem jest znalezienie się na liście:najwyższy level, najsławniejszy, najlepszy w swojej klasie, najlepszy w skillu, najpracowitszy, zabójca trolli,orków itp i najważniejsze Bohater Końca Świata.
2. BKŚ - to bohater, który wykona trudnego Questa Końca Świata (nazwa do zmiany) który kończy erę ( następuje reset )
3. QKŚ - można zrobić dopiero wtedy jak wykona się wszystkie inne questy ( poza tymi, dostępnymi tylko dla wybranych profesji/ras)
4. W momencie Końca Świata, sporządzane są listy z najlepszymi.
5. BKŚ - otrzymuje największą nagrodę (być może rzeczową) pozostali najlepsi, dostają ordery na starcie nowej ery.
6. Listy z najlepszymi na stronie głównej wraz z możliwością przeglądania historycznych wpisów - z poprzednich er.
7. No i zwiększenie dynamiki gry. EXP GOLD SKILL x5-10
8. Za awans nie dostajemy E bo to by było przegięcie ;) Ewentualnie 5 E
9. System achievmentów - wykonanie jakiegoś questa, ubicie 5k koboldów etc ( nagrody w postaci złota,przedmiotów, orderów, expa, energii, przedmiotów niebitewnych ) i co związane z tym ranking achievmentowców :P

Co daje koncepcja ?
RYWALIZACJĘ, DYNAMIKĘ i CZAS DLA VND żeby wprowadzać nowe questy i zmiany, z erę na erę pojawiały by się nowe opcje, nowe questy a QKŚ stawałby się trudniejszy, tak by era zbyt szybko się nie skończyła.
Co tracimy ? Nasze higlevelowe postacie ( które przy zwiększonej dynamice odzyskamy w 0,5-1 roku ), rozwój w nieskończoność ( do czasu aż VND wprowadzi wszystko co pozwoli budować społeczność w VND jak klany, budowanie itp czy po prostu ważne elementy mechaniki i świata jak juki, awanse, miasta)

Dodatkowo obietnica nagród dla najlepszych pomoże ściągnąć graczy :)
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
This post was edited 3 times, last on 2011-10-11, 13:10 by Jeremiasz.
Avatar
cieniostwor #2
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
A ja już dawno mówiłem że speed serwer dobra rzecz ale stawia się go obok a nie zamiast.
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
Jeremiasz #3
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
To zależy od charakterystyki gry, w tym wypadku taki speed serwer to gotowy produkt bo rozwój do 125 levela mamy właściwie gotowy. A WND jako nieskończona rozgrywka to zaledwie produkt w powijakach, jeszcze długa droga do jego ukończenia, a jak widać nie ma wielu cierpliwych ludzi ;)

Wg mnie taka cykliczna szybka rozgrywka na chwilę obecną jest znacznie ciekawsza od rozgrywki standardowej, która się ciągnie każdy wie co :P
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
Avatar
maRcus #4
Member since Feb 2007 · 1839 posts · Location: Łódź
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Byłbym wdzięczny, gdyby taka zmiana weszła, bo mógłbym wtedy z czystym sumieniem odpuścić sobie piękny świat Wanderera.
Jeremiaszu, tego typu pomysły na dzień dzisiejszy nie mają racji bytu, bo jedyne, co trzyma tę grę w kupie to właśnie kilkunastu starych zgredów, którzy poświęcają jej czas od kilku ładnych lat. Gdyby wprowadzić tego typu zmiany zostałoby najwyżej kilku młodych, u których ryzyko odejścia jest o wiele wyższe niż u wymienionych starszaków. Pomijając już kwestię płatności. Generalnie nie sądzę, aby znalazł się ktokolwiek, kto poprze ten pomysł :P
Grogan Dwarf Mercenary 306 lvl
Mordred Lothor Human Invader 282 lvl
Milla Human Paladin 194 lvl
Isabell Human Priest 179 lvl
Belian Dwarf Guardian 148 lvl
Dinnaroth Elf Battlemage 137 lvl
Avatar
Jeremiasz #5
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Z tym, że grę w kupie trzyma garstka zgredów nie do końca się zgodzę, tym bardziej, że te zgredy ciągle odchodzą a pomimo odejścia z sentymentem zaglądają tutaj i sprawdzają czy coś się zmieniło co umiliło by rozgrywkę. Nowi także się pojawiają. Kierunek w jakim WND idzie teraz to niszowa gra dla tej kurczącej się garstki zgredów... Zmiana koncepcji nakierowana jest na nowych graczy i umilenie rozgrywki. Ilu z Was pamięta reset i przejście na nową wersję? Pamiętacie, tą konkurencję i te emocje ?:>

Rozwiązanie kompromisowe :
Zostawić stary serwer i na nim najpierw wprowadzać zmiany, a na serwerze speed wprowadzać te zmiany po każdym resecie. Po 2-3 resetach na speed serwerze porównać ilość graczy i ich aktywność :P
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
Avatar
Amsun #6
User title: Sunset Haste
Member since Jul 2007 · 1088 posts · Location: Wiocha of Głogowo
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #1
Quote by Jeremiasz:
W skrócie - cykliczne resety ( płoń na stosie Jeremiaszu!!!)

PŁOŃ!!!!!
(sorki, jeszcze nie przeczytałem całego - to zdanie cały czas przykuwa moją uwagę i nie pozwala iść dalej ;-) )
Radość, która zwalcza złość. Tego nigdy dość!
Istota wyższa zarządzająca losami: człeka Twardziela, człeka Weterana, człeka Rycerza, człeka Kleryka, elfiej Magiczki, elfiej Łuczniczki, kobiety Mniszki, elfa Wojownika.
Avatar
cieniostwor #7
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #5
No o to chodzi taki speed to rozgrywka obok. V kopiuje całą grę na nową domene/subdomene ustaia ene i exp i przyrosty skill x15 i gotowe. Aż do resetu gdy pierwszy ktoś wbije 150 level i pokona nieumarłego smoka na wyspie przeklętych...
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
Jeremiasz #8
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Mnie nie chodzi o to, żeby speed serwer był rozgrywką obok tylko rozgrywką główną bo ma więcej do zaoferowania IMO niż obecny świat. Jak dla mnie stary serwer może sobie hulać, ale sądzę że ludzie wolą się szybciej rozwijać niż wolniej i wolą między sobą konkurować.
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
Avatar
merowe #9
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2166 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
nawet jak już by wprowadzać taką rewolucję to imho lepiej postawić obok drugi (o zgrozo bo normalnie jestem temu przeciwny) ten świat zostawić po staremu i zobaczyć który będzie się lepiej rozwijał pod kontem ilości graczy czy dynamiki.
Avatar
Kaniponk (Administrator) #10
Member since Jan 2007 · 1796 posts · Location: UTG
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #8
mi sie pomysl Jeremiasza podoba, bo eliminuje efekt zniechecenia do gry, jak mi sie znudzi odpuszczam jedna czy dwie ery/resety i klikam sobie w nastepnej. Nie byloby tez problemu z nowymi implementacjami, bo kazdy mialby co robic i V. z czystym sumieniem mogłby wprowadzac nowe rzeczy w jakimkolwiek tempie. Gra zyskalaby na atrakcyjnosci, bo nowi gracze zacheciwszy sie troche i majac swiadomosc ze co powiedzmy 3 miesiace jest reset potestowali by kilka tygodni i ruszyli pełną parą po resecie. Minusem bylby jedynie brak interakcji, bo co te 3 miesiace klikac to samo bez innych atrakcji moze nie byc optymalnym sposobem spedzania wolnego czasu, ale to tylko moze mi sie zdawac. I efekt posiadania orderów lub nie, nie bylby tak znaczacy (wbrew założeniom, ordery maja w tym momencie gigantyczny wplyw na gre). No i Ci ktorzy sie juz znudzili moga w kazdym momencie wrocic, IMO pomysl wart przemyslenia.
Be the kind of player that when your fingers hit a keyboard each morning, Vandhall says:
"Oh crap. He's up"
Avatar
Teriasz #11
Member since May 2010 · 446 posts · Location: Piaseczno
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
A można by zrobić taki myk, że po przejściu przez jeden reset na jakimśtam maksymalnym poziomie odblokowywuje się  jakaś ciekawa możliwość gry, np: granie wampirem, bycie przywódcą klanu, jakaś ciekawa klasa co ma zmiksowane umiejętności np. czarodziejski łucznik, czy krasnolud kapłan.
/me nie chce być poszukiwaczem przygód, chce być znajdywaczem...
Avatar
Kaniponk (Administrator) #12
Member since Jan 2007 · 1796 posts · Location: UTG
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
wszystko mozna :)
Be the kind of player that when your fingers hit a keyboard each morning, Vandhall says:
"Oh crap. He's up"
sataniel #13
Member since Apr 2010 · 102 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Odnośnie drugiego serwera, to V już kiedyś pisał, że takiego nie będzie.

A co do resetu, to rozumiem, że jest to taki "ukłon" w stronę osób, które wydały XXX PLN na odzysk utraconej energii? Nie wiem jak inni, ale ja po czymś takim to bym ładnie podziękował i usunął idarionis.com z "ulubionych".
Avatar
Jeremiasz #14
Member since Jan 2007 · 829 posts · Location: Mysłowice
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Fakt kwestia rozbija sie o kasę za odzysk energii ;) tego nie wzięłem pod uwagę :P Nie wiem jak to rozwiązać

EDIT : Postacie tych osób w kolejnych erach za darmo mogą odzyskiwać utraconą energię do limitu ilości energii, którą odzyskali do tej pory:P
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
This post was edited on 2011-10-11, 19:04 by Jeremiasz.
Avatar
cieniostwor #15
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Nie zgodzę się że ludzie wybiorą speedserwer. To tak nie działa. Jest dokładnie odwrotnie speedserwer to serwer na którym się rejestrujesz  i sprawdzasz czy gra ci się podoba. Wielu ludzi na nim zostaje na wiele rund ale spora część odchodzi lub przechodzi do poważnej gry czyli o dziwo do tego co jest teraz. Grałem już w niejedną grę. W zdecydowaną większość ponad rok. I tam gdzie są szybsze i wolniejsze serwery te szybkie oblegane są bardziej ale nietrwale jeśli ktoś zostaje na dłużej przenosi się na normalny serwer.

Tu taki stojący obok speed mógłby dodatkowo funkcjonować jako tester wielu elementów. A żeby niemal zmusić każdego do gry na obu to zakupione 50 orderów trafia jako 50 dla jednego i drugiego serwera. Ten gratis sprawi że aż żal będzie nie mieć konta na obu.

No a wadą każdego speeda jest właśnie reset, wielu od gry oczekuje tego właśnie mozolnego rozwoju w nieskończoność jakby więc nie kombinować te światy muszą istnieć równolegle. To rozwiązanie idealne i stare wygi nie muszą si bać że ten stary świat umrze. Wręcz ożyje napływem nowych ludzi tych co postanowią zostać na dłużej...
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 263.5 ms (163.4 ms) · 143 database queries in 51.7 ms
Current time: 2019-09-21, 19:01:49 (UTC +01:00)