Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Sugestie RSS
Krytyczne strzelanie
Page:  1  2  next 
Maniollo #1
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Subject: Krytyczne strzelanie
Bogatszy o wielotygodniowe doświadczenia w skilowaniu tej umiejetności chciałbym zaproponowac małą zmianę w sposobie szkolenia sie w krytycznym strzelaniu. W tej chwili jest tak, ze udane trafienie krytyczne zwieksza ta umiejetnosc, czyli tak jak w wiekszosc umiejek. Widze jednak ze prawdopodobienstwo trafienia jest ogolnie bardzo niskie i wyglada, ze nigdy nie bedzie wieksze niz 15 procent, gdzie w tej chwili mam niecale 6%. Krytyczne strzelanie ma jednak te dodatkowe losowe bonusiki jak rozproszenie trafionej postaci - cos kolo 5,3% na dzien dzisiejszy. i moja sugestia jest zwiazania wlasnie z tym. Proponuje, aby krytyczne strzelania rozwijalo sie rowniez wtedy kiedy wystapi jeden z tych dodatkowych bonusow podczas normalnego strzalu. Aby jednak zachowac neutralnosc w szybkosci rozwijania, a od razu mowie, ze skill rozwija sie bardzo wolno, czyli pewnie jak wszystkie nowe skille po 125. awansach, proponuje wiec zeby przy tej zwiekszonej szansie na uzycie zmniejszyc wartosci doswiadczenia za kazde uzycie.
Zalozmy wiec, ze w tej chwili pierwsze trafienie krytyczne daje 100 pkt doswiadczenia i jest na to szansa 5,75%, zas drugie trafienie daje 80 pkt doswiadczenia. W nowym sposobie pierwsze trafienie krytyczne lub dodatkowy bonus dawalby 60pkt doswiadczenia, drugie uzycie 50pkt, trzecie 40 pkt, czwarte 30, a przy kazdym strzale szansa na rozwiniecie bylaby 11%. Liczby oczywiscie sa wymyslone, ale ogolnie chodzi o to, zeby ta umiejetnosc dalo sie rozwijac w przygodach. Nie wydaje mi sie, ze 11% teraz czy moze 15% gdyby sie udalo jeszcze posiedziec nad nia i mocno poskilowac z nastepne 3 miesiace to duzo. Ale 7,5% gdyby zostalo to tak jak teraz to niebezpiecznie malo i z mojego doswiadczenia wiem, ze umiejetnosc bedzie zwyczajnie stala w miejscu.
Kiedys bylo narzekanie, ze penetracji nie dalo sie rozwijac w przygodach, ale z penetracja jest na tyle dobrze, ze po dojsciu do przykladowych 25% zaczyna ona juz rosnac w popularnych przygodach wielokrotnych. Ktos moglby zapytac, ze jak te proponowane wyzej 15% pomoze krytycznemu strzelaniu, skoro dopiero 25% wydaje sie jakas granica praktycznej uzywalnosci. No, teraz lucznicy bitewni maja jeszcze Odskok, wiec te kilka strzalow na walke powinno sie jeszcze udac i krytyczne strzelanie wyjdzie chociaz raz. Bo wiadomo o co chodzi, zawsze Vand tlumaczyl, ze te pierwsze uzycia sa najwazniejsze, czyli wnioskuje, ze lepiej jest uzyc po jednym razie w dwoch walkach, niz 2 razy w jednej walce, a w drugiej w ogole.

Pozdrawiam,
Maniollo
Maniollo #2
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Kilka dni temu skończyłem wielomiesięczne skillowanie i przeszedłem na magazyn orków. Obserwujac nowe skille, dzieje się to czego się obawiałem, Krytyczne Strzelanie to martwy skill :( Można go jedynie sensownie rozwijać stosując elektrowstrząsy, czyli ustawiajac odpowiednio walki na arenie. Na tej najpopularniejszej dla średnich poziomów przygodzie wielokrotnej skill rośnie 3% na 100e, czyli całkowita porażka. Magia już rośnie szybciej. Dodam, że średnią strzałow wg analizatora mam 10.1, co wydaje się całkiem w porządku jako, że ustawiony jestem na maksymalną predkość i uzywam jednego z najszybszych łuków.
Coś trzeba poprawić, bo fajny skill na kartce będzie się marnował. Trudno wymagać od łuczników bitewnych aby skillowali przez całą swoją grę, stali w miejscu z poziomem i nie zarabiali złota na te nowe zabawki w Kiathle.
Avatar
Marqs #3
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Taka trochę szarża ;) W sumie można się było spodziewać.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Maniollo #4
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Tez jest 3% na 100e na magazynie?
Czy krytyczne ma wbudowany juz we wzor, podobny jak przy szarzy, wspolczynnik, ze z zalozenia nie bedzie wystepowalo w kazdej walce?
Avatar
Marqs #5
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Nawet nie wiem ile wchodzi szarż na orkach ale pewnie trochę więcej niż te 3%. Dawno nie sprawdzałem już tego. Ot, widząc opis tego skilla wydawało mi się po prostu, że będzie podobnie jak szarża wyglądać. Czyli chcesz rozwijać na poważnie - ustawiaj walki na arenie. A na questach niby się da, ale wiadomo jaki wynik.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Maniollo #6
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
3% to nie wiem czy nawet mozna nazwac rozwijanie. To sa wlasciwie przypadkowe uzycia... analizator pokazuje zreszta, ze jest tego 0.6 na walke, wiec niby z matematycznego punktu widzenia mniej wiecej sie zgadza.
Avatar
gorthaur #7
Member since Jan 2007 · 1395 posts · Location: BaradDur
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Podobnie jak kunszt maga z 5 punkcikow
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
Maniollo #8
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Czyli prawie 2 razy szybciej. Zdaje sobie sprawe, ze nowe skille rosna wolno, ale bez przesady... 3% nie rokuje zadnych mozliwosci zeby z biegiem czasu zrobilo sie z tego nawet 4% :(
Maniollo #9
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Odpowiadajac sobie na posta to sytuacja jest taka, ze te 3% to jest najlepszy przypadek. Wczoraj po wyklikaniu 176e krytyczne strzelanie jakby zaklete tez podnioslo sie tylko 3% wiec unormowujac to do 100e wychodzi mniej niz 2%. Dodam, ze srednia strzalow wg analizatora mam 10.9. Da sie cos z tym zrobic czy krytyczne strzelanie tak w zalozeniach ma sie rozwijac?
Avatar
Zorann (Administrator) #10
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4868 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Problemem nie jest skill, tylko ogólnie walka i cała mechanika gry, która nie uwzględnia, że są w niej łucznicy. Już kiedyś wspominałem, że każdy quest jest napisany dla wojowników. Aby był napisany dla łuczników, trzeba kombinować - jak mój quest na awans, który każda inna profesja przeszłaby bez problemu.
To jest gra dla zwarciowców i może odrobinę dla magów, bo tak działa skrypt walki. I to tutaj jest problem.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Avatar
cieniostwor #11
Member since Jul 2010 · 1573 posts
Group memberships: Graficy, ScriptMaker, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Dla magów tak jak piszesz - odrobinę...
Niby czarodziej wielkiego warga zatłucze ale większe stado zajęcy to już inna bajka ;)
[Image: http://www.kamesenin.tk/wn/obrazy/lies.jpg]
Avatar
maRcus #12
Member since Feb 2007 · 1845 posts · Location: Łódź
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Zgadzam się, co do łuczników- totalnie zrypana klasa (chyba przez brak pomysłu na nią). Także poprę każdą inicjatywę, mającą na celu jej wzmocnienie: czy to przez wzmocnienie penetracji, czy inne hardcore'owe zabiegi.
Co do magów jednak to już kiedyś wspominałem- Bitewny będzie nie do zajechania. Przykładem może posłużyć Elavern, który zdejmuje mojemu krasiowi prawie 1900 hp dłubiąc palcem w nosie ;)
Grogan Dwarf Mercenary 315 lvl
Mordred Lothor Human Invader 293 lvl
Milla Human Paladin 203 lvl
Isabell Human Priest 188 lvl
Belian Dwarf Guardian 161 lvl
Dinnaroth Elf Battlemage 145 lvl
Morien Isslur Elf Battle Bowman 132 lvl
Minkiel #13
Member since Apr 2007 · 1291 posts
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Ale ten sam Elavern nie może sobie poradzić z Maniollo, którego ty rozjeżdzasz dłubiąc toporem... :)

Jak dla mnie to balans więc nie tutaj bym się doszukiwał porównań.
Trzeba się raczej przyjrzeć PvE, bo to tam jest problem...

[Image: http://images30.fotosik.pl/165/9d3e0c1867174e9fm.jpg]

Serwis nart Kraków
Avatar
Marqs #14
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Wejdą porządne grupówki i instancje to wtedy o PvE pogadamy. Ale to za te 15 lat ;)
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Maniollo #15
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Wg mnie trzeba tylko dwie rzeczy poprawic Lucznikom Bitewnym:
- zwiekszyc szanse na krytyczne strzelanie
- wyprostowac przyrosty zycia, ktore w tej chwili sa prawdopodobnie na poziomie 4-8, a powinny byc przynajmniej 5-10
To powinno wystarczyc, bo reszta naprawde zaczyna sie ladnie ukladac (w PvE tez), choc ja wlasciwie to mam tylko jedna powazna postac i nie jestem w stanie powiedziec czy to ukladanie sie lucznika bitewnego bedzie dzialo sie szybciej czy wolniej ood innych profesji.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 887.4 ms (832.2 ms) · 142 database queries in 728.9 ms
Current time: 2021-01-18, 01:14:50 (UTC +01:00)