Subject: Krytyczne strzelanie
Bogatszy o wielotygodniowe doświadczenia w skilowaniu tej umiejetności chciałbym zaproponowac małą zmianę w sposobie szkolenia sie w krytycznym strzelaniu. W tej chwili jest tak, ze udane trafienie krytyczne zwieksza ta umiejetnosc, czyli tak jak w wiekszosc umiejek. Widze jednak ze prawdopodobienstwo trafienia jest ogolnie bardzo niskie i wyglada, ze nigdy nie bedzie wieksze niz 15 procent, gdzie w tej chwili mam niecale 6%. Krytyczne strzelanie ma jednak te dodatkowe losowe bonusiki jak rozproszenie trafionej postaci - cos kolo 5,3% na dzien dzisiejszy. i moja sugestia jest zwiazania wlasnie z tym. Proponuje, aby krytyczne strzelania rozwijalo sie rowniez wtedy kiedy wystapi jeden z tych dodatkowych bonusow podczas normalnego strzalu. Aby jednak zachowac neutralnosc w szybkosci rozwijania, a od razu mowie, ze skill rozwija sie bardzo wolno, czyli pewnie jak wszystkie nowe skille po 125. awansach, proponuje wiec zeby przy tej zwiekszonej szansie na uzycie zmniejszyc wartosci doswiadczenia za kazde uzycie.
Zalozmy wiec, ze w tej chwili pierwsze trafienie krytyczne daje 100 pkt doswiadczenia i jest na to szansa 5,75%, zas drugie trafienie daje 80 pkt doswiadczenia. W nowym sposobie pierwsze trafienie krytyczne lub dodatkowy bonus dawalby 60pkt doswiadczenia, drugie uzycie 50pkt, trzecie 40 pkt, czwarte 30, a przy kazdym strzale szansa na rozwiniecie bylaby 11%. Liczby oczywiscie sa wymyslone, ale ogolnie chodzi o to, zeby ta umiejetnosc dalo sie rozwijac w przygodach. Nie wydaje mi sie, ze 11% teraz czy moze 15% gdyby sie udalo jeszcze posiedziec nad nia i mocno poskilowac z nastepne 3 miesiace to duzo. Ale 7,5% gdyby zostalo to tak jak teraz to niebezpiecznie malo i z mojego doswiadczenia wiem, ze umiejetnosc bedzie zwyczajnie stala w miejscu.
Kiedys bylo narzekanie, ze penetracji nie dalo sie rozwijac w przygodach, ale z penetracja jest na tyle dobrze, ze po dojsciu do przykladowych 25% zaczyna ona juz rosnac w popularnych przygodach wielokrotnych. Ktos moglby zapytac, ze jak te proponowane wyzej 15% pomoze krytycznemu strzelaniu, skoro dopiero 25% wydaje sie jakas granica praktycznej uzywalnosci. No, teraz lucznicy bitewni maja jeszcze Odskok, wiec te kilka strzalow na walke powinno sie jeszcze udac i krytyczne strzelanie wyjdzie chociaz raz. Bo wiadomo o co chodzi, zawsze Vand tlumaczyl, ze te pierwsze uzycia sa najwazniejsze, czyli wnioskuje, ze lepiej jest uzyc po jednym razie w dwoch walkach, niz 2 razy w jednej walce, a w drugiej w ogole.
Pozdrawiam,
Maniollo
Zalozmy wiec, ze w tej chwili pierwsze trafienie krytyczne daje 100 pkt doswiadczenia i jest na to szansa 5,75%, zas drugie trafienie daje 80 pkt doswiadczenia. W nowym sposobie pierwsze trafienie krytyczne lub dodatkowy bonus dawalby 60pkt doswiadczenia, drugie uzycie 50pkt, trzecie 40 pkt, czwarte 30, a przy kazdym strzale szansa na rozwiniecie bylaby 11%. Liczby oczywiscie sa wymyslone, ale ogolnie chodzi o to, zeby ta umiejetnosc dalo sie rozwijac w przygodach. Nie wydaje mi sie, ze 11% teraz czy moze 15% gdyby sie udalo jeszcze posiedziec nad nia i mocno poskilowac z nastepne 3 miesiace to duzo. Ale 7,5% gdyby zostalo to tak jak teraz to niebezpiecznie malo i z mojego doswiadczenia wiem, ze umiejetnosc bedzie zwyczajnie stala w miejscu.
Kiedys bylo narzekanie, ze penetracji nie dalo sie rozwijac w przygodach, ale z penetracja jest na tyle dobrze, ze po dojsciu do przykladowych 25% zaczyna ona juz rosnac w popularnych przygodach wielokrotnych. Ktos moglby zapytac, ze jak te proponowane wyzej 15% pomoze krytycznemu strzelaniu, skoro dopiero 25% wydaje sie jakas granica praktycznej uzywalnosci. No, teraz lucznicy bitewni maja jeszcze Odskok, wiec te kilka strzalow na walke powinno sie jeszcze udac i krytyczne strzelanie wyjdzie chociaz raz. Bo wiadomo o co chodzi, zawsze Vand tlumaczyl, ze te pierwsze uzycia sa najwazniejsze, czyli wnioskuje, ze lepiej jest uzyc po jednym razie w dwoch walkach, niz 2 razy w jednej walce, a w drugiej w ogole.
Pozdrawiam,
Maniollo