Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Dyskusja ogólna RSS
Targ - tylko sensowne propozycje.
Page:  1  2  3  4  5  6  7  next 
Boragor #1
Member since Jan 2007 · 2827 posts
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
Subject: Targ - tylko sensowne propozycje.
Gadałem z Vandem, że niedługo się zabiera za robienie targu. Skoro jednak stary targ był bardzo złym i niedobrym targiem, to nowy targ musi być ładniutki i dopieszczony jak aniołek, co by nikomu się na nim krzywda nie stała.

Z drugiej strony im więcej obostrzeń na targu dotyczących handlu między postaciami tym więcej trza się przy nim narobić, toteż wydłuży to czas jego powstania i będzie mniej fajny.

Tak więc, do zdania wypowiadanego często przez Vanda "Wszystko da się zrobić", dodam od siebie by lepiej oddać jego wypowiedź, że owszem, ale wszystko też jest funkcją czasu ;).

Zgłaszamy się więc po propozycję, żeby rozwiązać, to tak, żeby pasowało jak największej ilości osób.

Skoro już piszę pierwszego posta, to też coś rzucę: a co! :P



Przedmioty wystawiane na targu tak jak wcześniej z kilkoma małymi obostrzeniami.
Brak skupującego przedmioty urzędnika - totalnie. Przedmioty wystawiane na konkretną ilość dni (jak na allegro) jeżeli nie sprzedane lądują w magazynie postaci automatem. Co zejdzie to zejdzie i już.

Ustawienie ceny minimalnej (wraz z podatkiem dla urzędnika) na poziomie 80% wartości przedmiotu. (taniej nie można sprzedawać i już)

I to co było wcześniej, czyli zakaz handlowania przedmiotami w ramach jednego konta.

Oraz: kontrolowane przez strażników logi tranzacji, którzy wyłapują, czy postać sprzedała przedmiot komuś, by sprzedać go ponownie na swoje konto. Powinien powstać automatyczny wyszukiwacz takich transakcji, po nazwach przedmiotów i kont. Wychwytywałby on akcje, że przedmiot wyszedł z danego konta, a później na nie wrócił. Jeżeli delikwent po wykryciu się nie wytłumaczy (czyli nie będzie miał sensownego wytłumaczenia, że to pomyłka), to przedmiot jest natychmiast kasowany a kasa nie zwracana.

Przedmiot pojawia się na targu od 1 do 3 dni od jego wystawienia. Losowo.

I... już. Moim zdaniem wystarczy.

EDIT:
A jakby wszedł jeszcze skill: Handel
Rozwijany: Czym droższy przedmiot sprzedajesz, tym więcej rośnie i za każdym razem jak coś sprzedasz.
Który: Odejmowałby kwotę od podatku, który płaci się za każdym razem sprzedając przedmiot (powiedzmy 20% jego wartości) tak, że ów podatek dążyłby do 0, to wtedy była by w ogóle bomba!
Spike
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
proszą o nie jeżdżenie po ich członkach ;)
Kiathle! I lepsze czary obronne (w tym na dystans) dla magów!
This post was edited 2 times, last on 2010-09-29, 16:01 by Boragor.
Minkiel #2
Member since Apr 2007 · 1291 posts
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Ja bym tylko jedno zastrzeżenie do sprzedawania między postaciami z konta... bo to oczywiste i proste, zeby jedna postać zrobiła się bardzo bogata.


Poza tym dałbym wolną amerykankę... ;)

[Image: http://images30.fotosik.pl/165/9d3e0c1867174e9fm.jpg]

Serwis nart Kraków
Boragor #3
Member since Jan 2007 · 2827 posts
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
Minkiel - ja jestem przeciwny wszelkim ograniczeniom - i najlepiej żeby nie było ich wcale.

Ale... niestety to nie przejdzie, bo każdy ma po kilka postaci i posypią się skargi.

Chyba, że przejdzie i robię bez sensu raban.

Jeżeli ma być tak jak Minkiel chce (ale bez inspektora rzecz jasna) i tak chcecie to jestem cały za.
Spike
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
proszą o nie jeżdżenie po ich członkach ;)
Kiathle! I lepsze czary obronne (w tym na dystans) dla magów!
Avatar
Marqs #4
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Ja jestem zdania, że od skupu złomu są sklepikarze a nie targ. Jak coś nie zejdzie na targu to nie zejdzie i tyle. IMO targ powinien działać na zasadzie nowy gracz kupuje od starego coś, czego stary przestał używać za mniej niż w sklepie ale i tak za cenę opłacalną sprzedającemu.

Czyli skup złomu wszelakiego won  :-p
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
Storm #5
Member since Jan 2007 · 1119 posts · Location: Gory Marcowe
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Quote by Boragor on 2010-09-29, 15:44:
[...]

Brak skupującego przedmioty urzędnika - totalnie. Przedmioty wystawiane na konkretną ilość dni (jak na allegro) jeżeli nie sprzedane lądują w magazynie postaci automatem. Co zejdzie to zejdzie i już.

Ja proponuje inaczej:
-Brak urzednika skupujacego od razu. Przedmioty wystawiane na konkretną ilość dni (jak na allegro) jeżeli nie sprzedane, skupowane przez inspektora automatycznie za ustalona z gory sume np 60% wartosci towaru.



Z reszta sie nawet zgodze.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
[Image: http://idarionis.republika.pl/wanderer/banminiwar.jpg]

http://www.youtube.com/watch?v=a9WvP1KfnqU
Maniollo #6
Member since Mar 2007 · 2591 posts
Group memberships: Animatorzy, Skrybowie, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Ja jestem za calkowitym brakiem inspoktora. Przedmioty wystawiane na targu mogloby byc na na przyklad 2 tygodnie, a po tym okresie przenoszone automatycznie do magazynu za np. 1% jego wartosci w sklepie.
Avatar
Marqs #7
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
No i oczywiście notyfikacja posłańcem że się nie sprzedało i leży w magazynie.

Swoją drogą to przewidywane jest zabezpieczenie "newbie friendly" z cyklu pospolity item sprzedawany za max 100% ceny sklepowej? Czy wolna amerykanka i się biedaczek może naciąć jak nie sprawdzi? :)

To co proponuje Storm... jak dla mnie bardzo szkodliwe bo co by to zmieniło czy sprzeda się za 60% od razu czy za kilka dni? No i istniało by ryzyko, że przepadały by fajne itemki tylko dlatego, że akurat w tym dniu/tygodniu chętni nie zajrzeli na targ a po ponownym wystawieniu gdyby przedmiot zauważyli to by się o niego zabijali.
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
This post was edited on 2010-10-01, 08:46 by Marqs.
DeathB #8
Member since Nov 2008 · 6 posts · Location: Cork Irlandia
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
popieram połowę mianowicie wszystko okej tylko to automatyczne sprzedawanie się z celem mija bo faktycznie jak zostało powiedziane fajne item-ki mogą przepaść a szkoda by była

a co do targu skoro tak już podwiązujecie to z allegro czemu nie wprowadzić dwóch rodzaji sprzedaży normalniej z jedną ustaloną kwotą jak i również licytacji z ceną minimalną i maksymalną oczywiście co skutkowało by dodatkowym wzrostem ceny nazwijmy to smakowitego kąska

przy czym wystawianie na licytację było by bardziej ryzykowne gdyż powiedzmy cena minimalna wynosiła by 50% a maksymalna 105% wartości danego towaru co dało by dodatkowy dreszczyk emocji i zastrzyk gotówki sprzedającemu bądź sporą stratę bo jeśli przedmiot zostanie raz zalicytowany to musi zostać sprzedany

a w przypadku normalnej sprzedaży ceny powiedzmy wahają się pomiędzy 60%-max75% wiadomo albo zarobi się mniej ale pewniej bo przedmiot nie może być sprzedany za mniejszą bądź większą kwotę jak podana albo się ryzykuje że coś fajnego pójdzie za grosze albo za całkiem niezłą kasę

wiem że oczywiście możecie nie wykorzystać tej sugestii bądź ją zanegować ale myślę że było by to całkiem fajnym rozwiązaniem co jeszcze bardziej by wzbogaciło całą i tak już bogatą grę
Avatar
merowe #9
User title: Smutny
Member since Jan 2007 · 2171 posts · Location: Zamość
Group memberships: Strażnicy, Użytkownicy, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
Quote by DeathB:
wiem że oczywiście możecie nie wykorzystać tej sugestii bądź ją zanegować ale myślę że było by to całkiem fajnym rozwiązaniem co jeszcze bardziej by wzbogaciło całą i tak już bogatą grę

zgodzę się. do Twojego pomysłu nic dodać nic ująć.
;)
Avatar
gorthaur #10
Member since Jan 2007 · 1395 posts · Location: BaradDur
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Tak ten pomysł jest bardzo ciekawy popieram w całej rozciągłości.
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
Boragor #11
Member since Jan 2007 · 2827 posts
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global, Zdarzeniowcy
Show profile · Link to this post
Pomysł z licytacja jest super, a sam system licytacji przyda się także i do czegoś innego... ;>

Co do inspektora - totalny jego brak. Chce ktoś sprzedawać bez problemów, to polecam sklepy ;)
Spike
[Image: http://img140.imageshack.us/img140/3554/onikb4.jpg]
proszą o nie jeżdżenie po ich członkach ;)
Kiathle! I lepsze czary obronne (w tym na dystans) dla magów!
Mistral #12
Member since May 2010 · 996 posts · Location: Południe Europy
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Inny pomysł z licytacją: <_<
mam młodą postać -> mam też postać bardzo zaawansowaną -> chce pierwsza nabić kasy -> znajduję przedmiot -> wystawiam na licytację -> druga postać licytuje max -> mam przelew z jednaj postaci na drugą
blokada kupowania rzeczy przez postaci z tego samego konta -> dogadam się z kimś na gg i pomożemy sobie nawzajem
Pomysłowi z licytacją jestem przeciwny.
[Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminiarch.jpg]
"So remember to keep your mind sharp and your teeth clean!"
Arlington Public Library terminal
Avatar
gorthaur #13
Member since Jan 2007 · 1395 posts · Location: BaradDur
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Właśnie sprawa na tym polega aby wszyscy gracze byli zaangażowani w grę można się dogadać z tym i tamtym tak jak w normalnym świecie
[Image: http://img3.imageshack.us/img3/3530/wilczyuserbar5b.png]
Avatar
Marqs #14
User title: Maruda Wszechmocny
Member since Jan 2007 · 3960 posts
Group memberships: Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Ja tam nie lubię takiego kombinowania. Fajnie by było, gdyby ludzie kupowali to, co jest w dobrej cenie i co im jest potrzebne. No ale kombinacji i kombinatorów się nie wyeliminuje jak będzie coś takiego jak targ. Nawet bez licytacji można się na taką wymianę umówić.

Pozostaje tylko przyglądać się transakcjom typu "czemu ten pracuś adept na 5 lvlu kupił tą wielgachną, ciężką kuszę na skill 50 za kilka złociszy skoro nawet jej używać nie będzie nigdy" itd. Niby nie będzie to powód do ukarania czy czegoś takiego no bo przecież nie ma transakcji w ramach jednego konta, ale ja na ten przykład bym po informacji o takim czymś sprzedającego tą kuszę zaklasyfikował do kategorii wstrętnych oszukańców i wyrzucił ze swojej listy godnych rywalizacji przeciwników ;)
Miecze! Miecze! Miecze!
I czary dla lekkozbrojnych też!
Avatar
Vandhall (Administrator) #15
Member since Jan 2007 · 4385 posts · Location: Kathanorn
Group memberships: Administratorzy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Każda transakcja na targu będzie odnotowana. Sam targ będzie wyposażony w system śledzący i analizujący transakcje - to jak skuteczny czas pokaże. Poza tym strażnicy będą mieli uprawnienia do przeglądania logów i blokady targu dla kombinatorów. Będzie też na targu zakładka "Tych państwa nie obsługujemy" do wglądu dla wszystkich ;)

To pewne że nie będzie to w 100% skuteczne, ale szczerze wątpię aby ktoś z dłuższym stażem chciał ryzykować zablokowanie mu targu i metkę "cwaniak" ;)
[Image: http://idarionis.com/mainpagedata/banery/banminisorc.jpg]
W zasadzie nie jestem materialistą. Jednakowoż entuzjazm w pracy
jest wprost proporcjonalny do wysokości stanu konta.
This post was edited on 2010-10-02, 08:52 by Vandhall.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  3  4  5  6  7  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 197 ms (139.6 ms) · 145 database queries in 17.5 ms
Current time: 2021-01-18, 02:44:46 (UTC +01:00)