Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Wanderer Game Offtopic RSS
Przekleństwo Istarotha
Page:  1  2  next 
Avatar
Zorann (Administrator) #1
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4831 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Subject: Przekleństwo Istarotha
Jak część z Was wie, niedawno zostałem mgr inż. Tytuł mojej pracy brzmiał:
Model wirtualnej rzeczywistości dla internetowej gry tekstowej typu MMOcRPG na przykładzie "Przekleństwa Istarotha"

Oprócz pracy, która udaje, że mądrze wygląda, napisałem oczywiście także samą grę. Nie udało mi się jej skończyć na czas jako wersję grywalną i nadal w 100% grywalna nie jest. Nie wszystko wygląda tak jak chciałbym, by wyglądało, niewykluczone też, że są błędy.

Dlatego zdecydowałem, że powinienem zrobić otwarte betatesty, by błędy zawczasu znaleźć i zlikwidować, no i poznać opinię szerszego grona osób przed finalnymi szlifami i dalszym rozwojem.

Z góry uprzedzam, że w chwili obecnej gra nie będzie działała na IE, może nawet sprawiać problemy na starszych wersjach FF i Opery. Na najnowszych wersjach tych przeglądarek problemów nie powinno być, a jeśli są - to bug ;)

Oto adres gry: www.istaroth.pl
Zapraszam tez na forum: http://idarionis.com/forumzb/forum.php

Wszelkie opinie, uwagi, pochwały, jak i krytyki są dla mnie bardzo cenne.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Minkiel #2
Member since Apr 2007 · 1291 posts
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Zarejestrowałem się i z przyjemnością poklikam.

Przyznam, że na początku człowiek czuje się nieco zagubiony i dopiero kiedy uda się znaleźć pierwszą przygodę to zaczyna robić się przyjemnie.

Kilka elementów naprawdę bardzo fajnie rozwiązanych, kilku nie rozumiem, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Po pierwszych pół godziny klikania wydaje mi się, że gra ma duży potencjał jednak czeka Cię jeszcze dużo pracy o czym sam zapewne wiesz.

Jak tylko czas pozwoli to zaangażuje się na Twym forum. ;)



Żal mi jednak, że zamiast jednej idealnej gry, mamy dwie dobre...

[Image: http://images30.fotosik.pl/165/9d3e0c1867174e9fm.jpg]

Serwis nart Kraków
Avatar
Zorann (Administrator) #3
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4831 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Jeśli wszystko pójdzie dobrymi torami, to czas sprawi, że będziemy mieli dwie idealne ;)

Póki co rzeczywiście przyznać muszę, że pomocy w grze nijakiej nie ma, oprócz pseudotutorialu, którego na dodatek trzeba w grze odnaleźć ;)
W razie problemów zapraszam do działu newbie na forum PI ;)
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Avatar
Aayren ili Essen #4
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 Kurcze fajne! Ciekaw jestem tylko, czy niemożność wkroczenia do Kagar jest wynikiem błędu, czy po prostu braku dalszej części gry?  ;-)

 Co do samej gry, to po pierwszej chwili szerokiego uśmiechu na widok ilości literek, przychodzi chwila zagubienia, jednak nie tak wielkiego jak można by się spodziewać, po chwili wszystko jest "w miarę jasne".
 Zazdrość bierze na widok taktyki, jej rozbudowy itd, po prostu tak to powinno wyglądać!
 Walka też jest porządnie zrobiona, gdyby nie to, że tylko jedna była dobrze widoczna, reszta zaś była na tyle długa, że czarny tekst wyskoczył na czarne tło co dość utrudniło czytanie  ;-)  Ledwo też znalazłem pierwszą walkę, chyba tylko dzięki lekkiemu zgubieniu się  ;-)  
 Co do prac, chyba trochę jak w wanderzerze, za 50pokrzyw zielarz zapłaci 50 miedziaków, tyle że już za pomoc w identyfikacji 4 zapłaciłem 7md  :-D  (ale wnioskuję że wystarczy po prostu lepiej się poduczyć zielarstwa)
 Ogólne wrażenie baaaardzo pozytywne, rzekłbym, że gdyby nie koniec, to bym jeszcze sobie przy tym posiedział, oj tak, oj tak  :-)
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Avatar
Kaniponk (Administrator) #5
Member since Jan 2007 · 1796 posts · Location: UTG
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
O prosze jaki kolega zaawansowany, ja dopiero quest do wioski zrobilem, dlugo zajelo bo tutorial znalazlem - jak chata na uboczu to trza zajrzec przeciez, moze zloto taczkami sie przewala w piwnicy ;]
Be the kind of player that when your fingers hit a keyboard each morning, Vandhall says:
"Oh crap. He's up"
Avatar
Zorann (Administrator) #6
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4831 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #4
Niestety, tam się kończy świat i do Kagar jeszcze wejść nie da rady ;)
Taczki to są, ale literówek, jak Aayren zauważył - nie obrażę się, można zgłaszać ;)

Czarny tekst na czarnym tle... bug? Jaką masz przeglądarkę i w jakiej wersji?

Prace nie są takie jak w wandererze (tj. tylko dla postaci pobocznych), zadbałem o to. Myślę, że każda, nawet główna drużyna będzie chciała mieć przynajmniej jeden zawód jako-tako wyćwiczony, bo każdy będzie miał jakieś zastosowanie poza samym tylko bezpośrednim zarabianiem.
Poza tym są inne profity: raz, że rozwijają także cechy główne - każdy skill to robi, także skille pracy. Dwa, że jak np. ponosisz zielarzowi więcej pokrzyw to odblokuje się pewna ciekawa opcja, którą można przypisać do różnych zawodów - zobacz sam (praca u zielarza nie jest stricte pracą, a questem, w końcu jest wpis w dzienniku). Trzy, że z pokrzyw można po nauczeniu się alchemii tworzyć własne mikstury. Na razie szaleństwa nie ma i wybór jest ściśle ograniczony ;)
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Avatar
Aayren ili Essen #7
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 Fakt, z zielarzem umowę zawarłem, fajnie to wszystko przemyślane, wszystko zaplanowe masz jak widzę  :-D  

Ciekawi mnie tylko kwestia energii, bo ja rozumiem że te 30k i dodatkowe "magiczne 100" ;-)  to tak tylko testowo, a jakby mierzyć to jako 100Enowy przyrost energii tak jak w Wandererze, to myślę przy wprowadzeniu wersji oficjalnej o żadne poganianie nie będziesz się musiał martwić, bo Energia leci jak woda na tym wszystkim i pewnie mało kto do takiego Kagar dojdzie w szybkim czasie. Jak z tym będzie?
 
 Co do tych literek, to mam firefoxa wczoraj uaktualnionego, a sam problem w tym, że te śliczne papierowe tło się kończy, a pod nim tylko czarny "podkład" (cóż za fachowa terminologia!) na którym zwykle jest cały przebieg walki.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Minkiel #8
Member since Apr 2007 · 1291 posts
Group memberships: Animatorzy, Użytkownicy, WD Global
Show profile · Link to this post
Aayren ma rację co do tła.. Faktycznie w pewnych miejscach nie widać czcionki... A gdzie - to już będziemy zgłaszać tam gdzie jest do tego miejsce. ;)

[Image: http://images30.fotosik.pl/165/9d3e0c1867174e9fm.jpg]

Serwis nart Kraków
Avatar
Zooltan #9
Member since Jul 2010 · 222 posts
Group memberships: Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to portrety z BG podczas tworzenia postaci :)
Na początku jest dezorientacja. Tyle opcji, a do tutoriala trzreba się dokopać. Gra całkiem fajna, mająca duży potencjał.
I kilka rzeczy, które by się przydały:
Opisy poszczególnych cech podczas tworzenia postaci. Czyli najeżdżamy myszką na siłę i pokazuje nam się dymek mówiący na co wpływa siła.
Ogólnie więcej opisów do poszczególnych opcji. Czyli np. po kliknięciu w taktykę mamy parę parę zdań opisujących o co chodzi.
Większa czcionka, inne, bardziej przejrzyste rozłożenie poszczególnych elementów itd. Ogólnie cała grafika do poprawy.
Parę literówek było, ale nie chciało mi się wszystkich wyłapywać i wypisywać ;)
Moja ekipa Wędrowców na chwilę obecną składa się z:
Grothgar [13537]
Antanir [13618]
Atarla [14225]
Avatar
Zorann (Administrator) #10
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4831 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #8
"Normalnym" przyrostem energii prawdopodobnie będzie 3E/15min.
To "magiczne" 100 usunąłem już, 30k to i tak dość ;)

Na czarne tło będzie trzeba zapolować, właściwie layout to nie moja działka tylko niejakiego Piro - który grafikę stworzył, oraz Lossa, który bardzo mi pomógł i nadal pomaga z jej wdrożeniem.

Zooltan: Te opisy (oraz ułatwienia takie jak np. chowanie niepotrzebnych statystyk dla danej postaci) są w planie i to prawdopodobnie już na jutro. Zdaję sobie doskonale sprawę z tego, że są bardzo potrzebne i właściwie sam nie wiem dlaczego ich nie zrobiłem przed otwarciem bety :)

Większa czcionka, inne, bardziej przejrzyste rozłożenie poszczególnych elementów
Tutaj prosiłbym o konkretne przykłady - gdzie, co jest nie tak i jak powinno być. Grafika to akurat rzecz, z którą potrzebuję pomocy z zewnątrz. Najlepiej pisz to na forum PI, bo tutaj może się zakopać ;)
Portrety z BG oczywiście są tymczasowe, ale to się raczej domyśliliście :D
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Avatar
Kaniponk (Administrator) #11
Member since Jan 2007 · 1796 posts · Location: UTG
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
In reply to post #7
Tlumacznia termiow po najechaniu na nie myszką (u soltysa) sa bez tla, a przez to nieczytelne.
Be the kind of player that when your fingers hit a keyboard each morning, Vandhall says:
"Oh crap. He's up"
Avatar
Aayren ili Essen #12
Member since Jul 2007 · 1575 posts · Location: Kraina Niebieskich Migdałów / Lublin
Group memberships: Animatorzy, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
 O, a u mnie tło jest, takie dymki jak się pokazują z lewej po dodaniu do statystyk, tyle że raz czcionka przy tym maława (nie mówiąc już o tej przy opisach przedmiotów niebitewnych!) to ostatnia linijka tekstu zlewa się z czarnymi zgięciami papiero-podobnego dymku.
[Image: http://stat.rumandmonkey.com/tests/1/6/5261/20802.jpg]
Kalgherion #13
User title: Knight
Member since Jan 2007 · 798 posts · Location: Koszalin
Group memberships: Skrybowie, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Te zielone napisy przy tworzeniu postaci są w ogóle nie czytelne na tym papierowym tle. To tak na pierwszy rzut oka. :)
Sugestia jeszcze w przypadku wyboru cech wrodzonych. Jeśli wybierzesz pierwszą np z grupy 1, to druga cecha wrodzona z grupy 1 powinna się deaktywować - (ustawić radiobuttona na inactive), bo w przypadku jej kliknięcia dziwne rzeczy się dzieją i jest to mocno dezorientujące.
W przypadku gdy mam już utworzoną drużynę i zacznę tworzyć następną, ale jej nie skończę, tylko kliknę GRAJ drużyną już stworzoną pojawia mi się biały ekran z napisem "Nie ma szans".
Kalgherion [40]
"Madness is out there!"
http://idarionis.myminicity.com
This post was edited on 2010-07-26, 11:50 by Kalgherion.
Avatar
Zorann (Administrator) #14
User title: Ten który czuwa
Member since Jan 2007 · 4831 posts · Location: http://www.zmm.ow.pl/mapa.jpg
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, PBF Game Master, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
Co do kolorów to mam plan dodania opcji w której każdy gracz indywidualnie z poziomu konta zmieni sobie kolor danej opcji na taki, jaki uzna za słuszny.

Kaniponk - jaka przeglądarka w jakiej wersji? Te okienka (chodzi o niebieskie bastard i wróżda w rozmowie ze sołtysem?) mają tło i u mnie działają, może najedź myszką i poczekaj chwilkę, bo się nie załadowały i muszą się zbuforować za pierwszym razem?
Poprawiłem też to, że napisy w tych "chmurkach" czasem wychodzą poza pergamin i zaraz zabieram się za chmurki wyjaśniające statystyki.
Złowrogi Ostrzeliwujący Regularnie Aroganckich Nieprzyjaciół Narwaniec
"Samson często strugał kołki. Po pierwsze, wyjaśniał, jest to czynność w sam raz dla idioty, na jakiego wygląda. Po drugie, mawiał, struganie kołków uspokaja, wpływa korzystnie na system nerwowy i trawienny. Po trzecie, tłumaczył, rżnięcie drewna pomaga mu podczas wymuszonego przysłuchiwania się dyskusjom o polityce i religii, albowiem zapach świeżego wióra łagodzi odruchy wymiotne. "
Avatar
Kaniponk (Administrator) #15
Member since Jan 2007 · 1796 posts · Location: UTG
Group memberships: Administratorzy, Animatorzy, Global Makers, Strażnicy, Użytkownicy
Show profile · Link to this post
FF 3.5.11
Tak dokladnie te dwa linki.
czekalem, czekalem, ale nie doladowalo sie tlo.
Podobnie jest w sklepie z opisami przedmiotow i w plecaku opisy broni - wszystkie bez tla
Be the kind of player that when your fingers hit a keyboard each morning, Vandhall says:
"Oh crap. He's up"
This post was edited on 2010-07-26, 18:00 by Kaniponk.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Page created in 269 ms (199.9 ms) · 141 database queries in 67.2 ms
Current time: 2019-08-24, 23:26:23 (UTC +01:00)